اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان خبر داد

بهره‌مندی 2 روستای گنبدکاووس از پروژه «آب شیرین کن»/ وجود ۲۹ روستای فاقد آب شرب در گنبدکاووس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: با نصب دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل تامین آب شرب روستاهای مرزی هوتن و کرند شهرستان گنبدکاووس جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌گردند.

بهره‌مندی 2 روستای گنبدکاووس از پروژه «آب شیرین کن»/ وجود ۲۹ روستای فاقد آب شرب در گنبدکاووس

با اتمام عملیات پروژه «آب شیرین کن» در «هوتن» و «کرند» 8000 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌گردند

شکیبافر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از طرح های آبرسانی بخش مرزی «داشلی‌برون» و عملیات اجرایی آبرسانی تاسیسات آب شیرین کن واقع در روستای «کرند» شهرستان گنبدکاووس بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، مهدی شکیبافر اظهار داشت: به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع‎های آبرسانی، کمبود منابع آبی در منطقه جنوبی استان و بالا بودن هزینه‎های انتقال آب از جنوب به شمال، این شرکت اقدام به انجام مطالعات امکان‎سنجی استفاده از آب‎های نامتعارف و شور در پنج نقطه «خواجه‎نفس»، «سیمین‎شهر»، «هوتن» و «کرند» (فجر شش)، «الغدیر» و «شمال مراوه‎تپه» کرده است.

وی تصریح کرد : منبع تامین آب شیرین کن فوق دو حلقه چاه با مجموع ۱۵ لیتر بر ثانیه است که با موافقت کمیته فنی آب و فاضلاب کشور با نصب یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت یک‌هزار و 200 متر مکعب در روز می‌توان از آب آن برای مصارف شرب اهالی منطقه «هوتن» و «کرند» تا تکمیل طرح ملی مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با نصب دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل تامین آب شرب روستاهای مرزی هوتن و کرند شهرستان گنبدکاووس جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌گردند.

وی گفت : برای اجرای این پروژه مبلغ 70 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که به صورت خرید تضمینی آب و طی 15 سال از محل اعتبارات ملی برگشت خواهد شد

همچنین مبلغ 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای 32 کیلومتر خط انتقال و شبکه،توزیع و حفر و تجهیز دو حلقه چاه و استانداردسازی 350 فقره انشعاب هزینه شده است.

شایان ذکر است از مجموع ۲۹ روستای فاقد آب شرب گنبدکاووس ۱۷ روستا دربخش مرزی داشلی‌برون این شهرستان واقع هستند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول