اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه با آزادسازی 8 پاسگاه دیگر به 5 کیلومتری گذرگاه مرزی «نصیب» رسید

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود از جنوب استان درعا، هشت پاسگاه مرزی را در نزدیکی مرز اردن به کنترل خود درآورد و فاصله خود با گذرگاه مرزی «نصیب» به چند کیلومتر رساند.

ارتش سوریه با آزادسازی 8 پاسگاه دیگر به 5 کیلومتری گذرگاه مرزی «نصیب» رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه به پنج کیلومتری گذرگاه مرزی «نصیب» در نزدیکی مرز اردن رسیدند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار مستقر خود در جنوب سوریه گزارش کرد که ارتش این کشور امروز (جمعه) هشت پاسگاه مرزی را در امتداد مرز اردن به کنترل خود درآورد.

با آزادسازی این هشت پاسگاه مرزی ارتش سوریه پنج کیلومتری مهمترین گذرگاه مرزی نصیب رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود ارتش سوریه تا ساعاتی دیگر این گذرگاه را بعد از گذشت چندین سال از اشغال آن از سوی گروه‌های تروریستی و مسلح، آزاد کند.

نیروهای ارتش سوریه در عملیات دیروز (پنجشنبه) نیز نُه پاسگاه مرزی را در جنوب استان درعا و در امتداد مرز مشترک با اردن آزاد کرده بودند.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در امتداد مرز اردن به سمت شرق، رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت سوریه از حصول توافق بین آن‌ها و دولت سوریه با میانجیگری روسیه خبر دادند.

براساس این توافق، مخالفان مسلح سلاح‌های سنگین خود را تحویل دولت سوریه خواهند داد و مناطق تحت کنترل آن‌ها در نزدیکی مناطق تحت اشغال داعش به ارتش سوریه واگذار خواهد شد.

افزون بر این، آن دسته از مخالفانی که موافق رسیدگی به اوضاع خود هستند، بعد از آنکه دولت سوریه به وضع آن رسیدگی کرد، در منطقه خواهند ماند. در مقابل مخالفان مسلحی که حاضر به این کار نیستند، با سلاح‌های سبک خود استان درعا، را به مقصد استان ادلب در شمال سوریه ترک خواهند کرد.

روزنامه الشرق الأوسط به نقل از یکی از سرکرده‌های مخالفان مسلح سوری نوشت که براساس اینو توافق همزمان با تحویل سلاح‌های سنگین، آتش بس از امروز (جمعه) شروع می‌شود.

توافق امروز در چهارمین دور مذاکرات روس‌ها با گروه‌های مخالف دولت سوریه حاصل می‌شود، طی این هفته طرفین چندین نشست با هدف دست‌یابی به توافق مصالحه داشتند که همگی شکست خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول