اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

محققان دریافتند

احساس خوب جوانی ضامن سلامتی در میانسالی

محققان دانشگاه ملی سئول در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، مغز افراد به اندازه احساس آنها سن دارد؛ هرچه میزان خاطرات خوب و احساس‌های خوب افراد زیاد باشد، مغز آنها نیز جوان‌تر است.

احساس خوب جوانی ضامن سلامتی در میانسالی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه ملی سئول در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، مغز افراد به اندازه احساس آنها سن دارد؛ هرچه میزان خاطرات خوب و احساس‌های خوب افراد زیاد باشد، مغز آنها نیز جوان‌تر است.

پژوهشگران این مطالعه باور دارند، سالمندانی که احساس جوانی و شادابی دارند، حجم بیشتری از مواد خاکستری را در مغز خود دارند.

محققان دانشگاه ملی سئول می‌گویند: بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، سرطان‌ها، دیابت، پرفشاری خـون، چربـی خـون، بیماری‌های اسکلتی عضلانی و بیماری‌های روانی از شـایع‌تـرین بیماری‌های دوران سالمندی هستند که به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی و سرطان‌ها به عنوان شایع‌ترین علل مرگ و میر در سالمندان شناخته می‌شود؛ همچنین شایع‌ترین علت ناتوانی و معلولیت در سالمندی بروز سکته مغزی است.

براساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که شاد هستند و گذشته برایشان تداعی خاطرات خوب است، دوره سالمندی خوبی طی می‌کنند و کمتر با بیماری‌های این دوران دست و پنجه نرم می‌کنند. 

پژوهشگران تأکید می‌کنند، سالمندانی که احساس جوانی دارند، بیشتر مایل به پیروی از یک سبک زندگی سالم هستند. 

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که حجم و وزن مغز حدود پنج درصد در هر دهه زمانی که یک فرد به 40 سال می‌رسد کاهش می‌یابد؛ اما  خوشحالی و نشاط می‌تواند آن را جبران کند و حجم مواد خاکستری مغز را افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول