اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسکان بیش از 2 هزار آواره سوری در اردوگاه‌های موقت دولت در ریف درعا

دولت سوریه در شهر «جباب» واقع در ریف درعا یک اردوگاه موقت احداث کرده که در آن دو هزار و 500 آواره سوری اسکان پیدا کرده‌اند.

اسکان بیش از 2 هزار آواره سوری در اردوگاه‌های موقت دولت در ریف درعا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبد الحمید الرفاعی» رئیس مرکز موقت آوارگان از امدادرسانی دولت سوریه به آوارگان سوری در استان درعا واقع در جنوب این کشور خبر داد.

الرفاعی تأکید کرد که در یک اردوگاه موقت که دولت سوریه در شهر «جباب» واقع در ریف درعا ایجاد کرده است، حدود دو هزار و 500 آواره اسکان یافته‌اند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از الرفاعی گزارش داد: « از یک هفته پیش این اردوگاه موقت را برای پناه دادن به آوارگان مجهز کردیم. می‌دانستیم که بسیاری از مردم حضور خواهند داشت؛ چرا که در حال حاضر دو هزار 500 نفر اینجا زندگی می‌کنند».

وی ادامه داد: «چادر زدیم. آب آوردیم. نهادهای حقوق بشری بین المللی نیز به ما کمک کردند، ولی کمک اصلی را دولت سوریه ارائه کرد. پتو، دار و غذا به آوارگان می‌دهیم».

«صفوان علی» هم که یک افسر در ایست و بازرسی این منطقه است، تأکید کرد که مسئولان سوریه در حال حاضر از شهرک «کفر شمس» در ریف درعا به آوارگان کمک می‌کنند.

صفوان در این زمینه گفت: «به افراد غیر نظامی و خانواده های افراد مسلح فرصت دادیم که از شهر خارج شده و منطقه خطر را با اتوبوس ترک کنند».

وی اعلام کرد که در این منطقه به این افراد غذا، آب معدنی می‌دهند و در صورت لزوم، کمکهای بهداشتی ارائه می‌کنند.

این افسر در پایان از همه کسانی که نیازمند کمک در این منطقه هستند، خواست که به اردوگاه‌های موقت بروند.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه امروز اعلام کرد که حدود چهار هزار غیر نظامی روز گذشته از منطقه کاهش تنش در استان درعا خارج شده‌اند.

در حال حاضر گروههای مسلح و طرف روس در حال مذاکره هستند تا تکلیف وضعیت جنوب سوریه را مشخص کنند.

در همین راستا، شبکه خبری الجزیره امروز بندهایی از پیشنهادات معارضان به طرف روس منتشر کرد که در آن بر تحویل تدریجی سلاح سنگین و فعالیت مجدد نهادهای حکومتی در این منطقه تأکید شده بود(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول