اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شبکه الجزیره خبر داد

بندهای پیشنهادی معارضان درباره جنوب سوریه؛ از تحویل تدریجی سلاح سنگین تا فعالیت مجدد نهادهای حکومتی

گفته می‌شود که گروه‌های مسلح در جریان مذاکره با طرف روس بر سر جنوب سوریه اعلام کرده‌اند که حاضرند سلاح سنگین خود را به صورت تدریجی تحویل دهند.

بندهای پیشنهادی معارضان درباره جنوب سوریه؛ از تحویل تدریجی سلاح سنگین تا فعالیت مجدد نهادهای حکومتی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروههای مسلح معارض حاضر در جنوب سوریه روز گذشته دومین دور مذاکره با طرف روس را آغاز کردند.

در این مذاکرات که امروز برای دومین روز متوالی در حال برگزاری است، شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که معارضان سوری در خصوص منطقه جنوب سوریه بندهایی را به طرف روس پیشنهاد کرده‌اند.

در نخستین بند از شروط معارضان، آمده است که هر گونه اقدام جنگی باید در جنوب سوریه از سوی هر دو طرف (ارتش سوریه و افراد مسلح) به صورت فوری متوقف شود.

معارضان همچنین مدعی شدند که نباید نیروهای ارتش سوریه و نیروهای امنیتی وارد مناطق تحت اشغال معارضان در جنوب این کشور شوند.

در بند بعدی آمده است که معارضان پیشنهاد می‌کنند که سلاح سنگین آنان به تدریج تحویل ارتش سوریه شود و نیروهای سوری از شهرکهایی که بر آن مسلط شدند، خارج شوند.

معارضان همچنین پیشنهاد کردند که نهادهای حکومتی می‌توانند با مدیریت ساکنان منطقه جنوب، بار دیگر در این منطقه فعالیت خود را از سر بگیرند.

در بند دیگر آمده است که یک گروه مرکزی با سلاح نیمه سنگین تشکیل شود که هدفش حمایت و پشتیبانی از نیروهای بومی خواهد بود.

معارضان در ادامه بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» با اردن را با مدیریت افراد غیر نظامی و تأمین امنیت آن از سوی پلیس روسیه خواستار شدند.

این افراد همچنین مدعی شدند که پیشنهاداتشان به عنوان نقشه راه وضعیت جنوب سوریه خواهد بود تا اینکه راهکار فراگیر مشخص شود.

در همین راستا، وزارت خارجه روسیه شامگاه سه شنبه اعلام کرد که امروز چهارشنبه در مسکو مذاکراتی بین وزرای خارجه روسیه و اردن برگزار خواهد شد.

مسکو تأکید کرد که در جریان مذاکرات مذکور، تمرکز بر سر حل و فصل بحران سوریه در راستای فعالیت در زمینه مناطق کاهش تنش خواهد بود.

سفر وزیر خارجه اردن به مسکو پس از افزایش تنش نظامی بین ارتش سوریه و گروههای مسلح حاضر در استان درعا است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول