اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تداوم اختلافات درون حزبی در آلمان در زمینه پناهجویان

مذاکره محافظه‌کاران آلمانی با سوسیال دموکرات‌ها در زمینه پناهجویان بی‌نتیجه پایان یافت

در پی توافق احزاب محافظه‌کار آلمانی در زمینه سیاست‌های مربوط به پناهجویان، مذاکره شب گذشته میان این احزاب با حزب سوسیال‌دموکرات بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت.

مذاکره محافظه‌کاران آلمانی با سوسیال دموکرات‌ها در زمینه پناهجویان بی‌نتیجه پایان یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب سوسیال دموکرات آلمان  که یکی از احزاب حاضر در دولت این کشور است، اعلام کرد که برای توافق نهایی درباره  پناهجویان که به اتفاق‌نظر میان احزاب محافظه‌کار رسیده است، نیاز دارد که مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، شب گذشته  احزاب دموکرات‌مسیحی (CDU) و سوسیال‌ مسیحی (CSU) با سوسیال‌دموکرات‌ها (SPD)  در حالی تشکیل جلسه دادند که این جلسه بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت و سوسیال‌دموکرات‌ها اعلام کردند که برای دستیابی به نتیجه نیاز دارند تا مذاکراتی بیشتری داشته باشند.

در پی این جلسه که با حضور «آندرا نالز» رئیس حزب سوسیال‌دموکرات برگزار شد،  «اولاف شولتس» معاون رئیس حزب سوسیال‌دموکرات و وزیر امور مالی گفت: «ما نمی‌توانستیم به همه پرسش‌هایی که باید به آنها پاسخ داده شود، جواب دهیم اما پیشرفت ‌های مهمی داشتیم.» وی اعلام کرد که احتمالا مذاکرات بیشتر روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

مسئله مهمی که سوسیال دموکرات‌ها مطرح کرده‌اند این است که این حزب قاطعانه وجود مراکز انتقال پناهجویان که مربوط به سال 2015 می‌شود را رد می‌کند.

بامداد سه‌شنبه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و رئیس حزب دموکرات‌مسیحی در پی مذاکراتی با  «هورست زیهوفر» رئیس سوسیال‌مسیحی‌ها درباره مساله پناهجویان و دستیابی به یک راه حل پایدار به توافق رسیدند.

زیهوفر که روز دوشنبه جلسه فشرده‌ای را با مرکل برای ادامه ائتلاف و حل و فصل اختلافات برگزار کرده بود به خبرنگاران گفت: بعد از مذاکرات فشرده بین احزاب دموکرات مسیحی با سوسیال مسیحی ما به توافقی دست یافتیم که در آینده چگونه از ورود غیرقانونی مهاجران به آلمان جلوگیری کنیم. 

پیش از این هورست زیهوفر تهدید کرده بود در صورت عدم توافق درباره پناهجویان از رهبری حزب و همچنین از سمتش در وزارت کشور کناره گیری خواهد کرد. استعفای زیهوفر باعث از بین رفتن ائتلاف دولت آلمان و انحلال دولت و در نهایت برگزار می‌شد.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول