اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

به نشانه اعتراض به «محاصره» و تأکید بر «حق بازگشت»

بانوان فلسطینی نیز به «راهپیمایی‌های حق بازگشت» پیوستند+ عکس

هزاران نفر از بانوان فلسطینی نوار غزه در محکومیت محاصره این منطقه و تأکید بر حق خود در بازگشت به سرزمین‌های غصب شده خود، دست به تظاهرات ضد صهیونیستی زدند.

بانوان فلسطینی نیز به «راهپیمایی‌های حق بازگشت» پیوستند+ عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از بانوان فلسطینی ساکن نوار غزه سه‌شنبه در راهپیمایی «حق بازگشت» شرکت کردند.

به گزارش شبکه «قدس» فلسطین، این بانوان با راه‌اندازی گردهمایی «زنان فلسطینی، پیش به سوی پایان دادن به محاصره غزه و راهپیمایی بازگشت» و شرکت در راهپیمایی حق بازگشت علیه اقدامات رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به رغم اینکه طی چند ماه گذشته، شماری از بانوان فلسطینی در کنار مردان فلسطینی در این راهپیمایی‌ها شرکت داشتند، ولی این بار آن‌ها خود به تنهایی دست به تظاهرات، آن هم در سطح گسترده زدند.

بانوان فلسطینی با نزدیک شدن به فنس‌های حائل بین مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی بر حق مسلم خود در بازگشت به شهرها و روستاهای اشغالی خود تأکید کردند.


پرچم فلسطین در دستان بانوی فلسطینی


زن فلسطینی با نزدیک شدن به فنس، صهیونیست‌ها را به چالش می‌کشد

بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی با بیان اینکه هرگز از حق خود در بازگشت به سرزمین خود عقب‌نشینی نخواهند کرد، از سازمان‌های حقوق بشری خواستند برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست به تحرکات و اقداماتی زده و این رژیم را مجبور به لغو محاصره چندین ساله غزه کنند.

نوار غزه از سال 2007 که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به هنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند.

نظامیان صهیونیست برای مقابله با راهپیمایی زنان فلسطینی به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب و شلیک کردند که این مسئله منجر به زخمی شدند شماری از آن‌ها شد.

شبکه تلویزیونی «الأقصی» فلسطین به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرد که چهار زن فلسطینی به ضرب گلوله جنگی صهیونیست‌ها زخمی شده و هشت تن دیگر به همراه دو خبرنگار بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مسمومیت و جراحت شده‌اند.

این در حالی است که شبکه قدس شمار زخمی‌های تظاهرات امروز را 52 نفر اعلام کرده است.

نزدیک به 2 ماه است که اهالی نوار غزه در اعتراض به اقدام آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم تل‌آویو و انتقال سفارت خود به این شهر دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشت به سرزمین‌های غصب شده خود براساس قطعنامه سازمان ملل هستند.

قطعنامه 194 سازمان ملل متحد حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد. بیش از  شش میلیون نفر فلسطینی به دنبال اشغال سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.


زن فلسطینی کلید خانه غصب شده‌اش را هنوز دارد

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول