اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار وزیر دفاع ارمنستان با سفیر ایران درباره افزایش همکاری‌های دفاعی و امنیتی

وزیر دفاع ارمنستان و سفیر ایران درباره آخرین تحولات منطقه و افزایش روابط دفاعی به رایزنی پرداختند.

دیدار وزیر دفاع ارمنستان با سفیر ایران درباره افزایش همکاری‌های دفاعی و امنیتی

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع جمهوری ارمنستان روز سه‌شنبه با سفیر ایران در این کشور دیدار کرد.

  سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در گفت‌و‌گو با «آرمنا پرس» اعلام کرد که «داویت تونویان» وزیر دفاع ارمنستان ضمن دیدار با «سید کاظم سجادی» سفیر ایران در این کشور درباره مسائل فی مابین به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.

 براساس این گزارش، سفیر ایران نیز در این دیدار ضمن تبریک به وزیر دفاع ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و ارمنستان در حوزه‌های دفاعی و امنیتی توسعه یابد.

به نوشته خبرگزاری آرمنا پرس، این دو مقام رسمی درباره مسائل مربوط به همکاری‌های چندجانبه ارمنستان و ایران و نیز حل و فصل امور امنیتی منطقه و کشمکش‌های موجود رایزنی کردند.

چندی قبل نیز وزیر خارجه ارمنستان گفته بود که تداوم روابط کشورش با «ایران» بسیار حائز اهمیت است.

«زهراب مناتساکیان» وزیر خارجه ارمنستان در گفت‌و‌گو با «رادیو اروپای آزاد» گفت: «به یقین ما نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران را تعقیب می‌کنیم زیرا این مسئله برای شرکای ما بسیار مهم است. روابط ما با ایران در طول این بیست و هفت سال بسیار مهم بوده البته من به تاریخچه کامل روابط بین مردم دو کشور اشاره نمی‌کنم بلکه منظورم تنها به این بیست هفت سال تاسیس ارمنستان است.»


وزیر خارجه ارمنستان

وی در ادامه ضمن اشاره به روابط آشکار و عمقی با آمریکا به برجام اشاره کرد و افزود که ارمنستان جزو اولین کشورهایی بود که از برجام استقبال کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در خاتمه گفت: «به یقین آخرین تحولات رخ داده در زمینه برجام بسیار نگران کننده است. ما باید با حساسیت بسیار این مسیر را ادامه داده و نگرانی‌هایمان را توضیح دهیم و خود را در موقعیتی قرار دهیم تا آسیب پذیری بیشتری نداشته باشیم. این مربوط به همکاران و همه آن‌هایی است که در پروسه ایران و آمریکا حضور دارند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول