اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام در گفت‌وگو با فارس

تشریح دلایل عدم اعزام کاروان نور به حج سال گذشته/ ضرورت پشتیبانی مطلوب کاروان در جهت تحقق اهداف

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام قاریان و حافظان ضمن بیان دلایل عدم اعزام کاروان نور به حج سال گذشته گفت: مأموریت کاروان در حوزه قرآن است و باید در راستای تحقق این مأموریت پشتیبانی شوند.

تشریح دلایل عدم اعزام کاروان نور به حج سال گذشته/ ضرورت پشتیبانی مطلوب کاروان در جهت تحقق اهداف

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع امسال با 20 عضو به عنوان قاری، حافظ و گروه تواشیح به سرزمین وحی اعزام و در برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

عدم تحقق ملاحظات کمیته اعزام سبب لغو اعزام کاروان قرآنی به حج سال گذشته شد

محمد‌تقی میرزاجانی مسئول دبیر‌خانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان در گفت‌وگو با فارس درخصوص نحوه انتخاب اعضای کاروان قرآنی کشورمان برای اعزام به حج گفت: سال گذشته آزمون انتخابی قاریان جهت اعزام به حج توسط کمیته اعزام برگزار شد اما با توجه به ملاحظاتی که کمیته اعزام در این خصوص داشت اعزام کاروان به حج لغو شد.

اعزام امسال براساس آزمون سال گذشته

وی ادامه داد: امسال براساس درخواست بعثه رهبر معظم انقلاب مبنی بر معرفی اعضای کاروان قرآنی موضوع انتخاب قاریان و حافظان و گروه تواشیح در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه افراد انتخاب شده سال گذشته به حج نرفته بودند، همان برگزیدگان آزمون سال قبل برای اعزام انتخاب و معرفی شدند.

التهابات سیاسی و عدم وجود بستر مناسب برای اجرای برنامه‌های قرآنی در حج سال گذشته سبب شد تا کمیته اعزام ملاحظاتی در این زمینه داشته و نهایتاً اعزام کاروان نور به حج لغو شود

میرزاجانی درباره ملاحظات و دلایل عدم اعزام کاروان قرآنی به حج در سال گذشته گفت: سال 1394 درپی فاجعه منا کاروان قرآنی یک چهارم اعضای خود را از دست داد و شهادت این عزیزان داغ بزرگی را بر دل همه مردم خصوصاً جامعه قرآنی کشور گذاشت، از این رو سال گذشته التهابات سیاسی زیادی وجود داشت که سبب می‌شد تا بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در حج فراهم نباشد و همین موضوعات سبب شد تا به این نتیجه برسیم که کاروان قرآنی اعزام نشود و اگر هم قرار بر اعزام باشد به صورت رسمی و در قالب کاروان این اتفاق رخ ندهد.

اعزامی‌های سال گذشته امسال کنار گذاشته شدند

وی درباره تغییرات لیست نفرات انتخابی سال گذشته نسبت به امسال گفت: سال گذشته به صورت غیر رسمی تعدادی از قاریان که در لیست افراد انتخابی هم بودند توسط بعثه مقام معظم رهبری به حج اعزام شدند، از این رو امسال افراد دیگری را جایگزین آنها کردیم.

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام از اعزام گروه تواشیح میعاد قم به حج امسال خبر داد و گفت: سال گذشته گروه مدیحه‌سرایی مشکات خوزستان جهت اعزام به حج انتخاب شده بود و نهایتاً اعضای این گروه توسط بعثه رهبر معظم انقلاب راهی حج شدند از این رو امسال گروه میعاد قم به عنوان یکی دیگر از گروه‌های برتر کشور در سال‌های اخیر جهت اعزام به حج معرفی شدند.

کاروان نورباید در جهت تحقق شایسته مأموریت‌های قرآنی پشتیبانی شود

میرزاجانی مأموریت مشخص کاروان نور را اجرای برنامه‌های قرآنی دانست و گفت: اعضای کاروان قرآنی با وظیفه اجرای تلاوت، تواشیح، حفظ و فعالیت‌هایی از این دست به حج اعزام می‌شوند و باید همه تلاش‌ها در پشتیبانی شایسته جهت تحقق این مأموریت صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول