اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی:

رشد بیمه اجتماعی راهکار برون‌رفت از شرایط اقتصادی امروز است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با تاکید بر گسترش چتر حمایتی بر روستائیان و عشایر گفت: این اقشار آسیب‌پذیرترین گروه هستند و باتوجه به شرایط و نوسانات اقتصادی، رشد بیمه اجتماعی راهکار اثربخش محسوب می‌شود.

رشد بیمه اجتماعی راهکار برون‌رفت از شرایط اقتصادی امروز است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدمهدی واعظ‌ مهدوی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرین امید، گفت: برنامه اشتغال فراگیر روستایی از برنامه‌های مهم دولت است. این در حالی است که در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خاصی داریم و بسیار مهم است که چه راهکاری در این زمان در پیش بگیریم.

وی ادامه داد:‌ رسیدگی به گروه‌های محروم و توانمندسازی گروه‌های آسیب دیده با توجه به تحریم‌های جدی یکی از این راهکارها به شمار می‌رود.

واعظ‌مهدوی گفت:‌ باید مراقب کسانی که بیشترین آسیب را می‌بیند باشیم که در این میان روستائیان و عشایر بیشترین آسیب را می‌ببیند و باید چتر حمایت را گسترش دهیم و ایجاد اشتغال زمینه مهمی است که به دنبال خود بیمه می‌آورد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: بنابراین بهترین راه حمایت در نوسانات اقتصادی بیمه شدن اقشار آسیب پذیر است و رشد بیمه اجتماعی راهکار اثربخش بر شرایط موجود کشور است.

وی با اشاره به سه سطح نظام لایه اجتماعی گفت:‌بر سطح اول مساعدت اجتماعی است که کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه به کمک آنهایی می‌رود که کار ندارند، از کار افتاده و یتیم هستند.

واعظ‌مهدوی گفت: لایه دوم بیمه‌های پایه هستند که کارفرما رکن مهمی است که توسط صندوق بیمه اجتماعی روستائیان عشایر طراحی شده است و در زمینه فوت، از کار افتادگی و بازنشستگی خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی پس از 16 سال ثمرات بیشتری دارد، گفت: افراد 65 سال به بالا با پرداخت 15 سال حق بیمه می‌توانند بازنشسته شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرین امید گفت: متعهد می‌شویم افرادی که از طریق این صندوق دارای شغل هستند یا کارآفرین هستند تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر درآیند.

واعظ‌مهدوی افزود: صندوق بیمه اجتماعی سیاست‌گذاری و همکاری اقتصادی برای توسعه کارآفرین در روستاها را خواهد داشت. اعضای صندوق کارآفرین را بیمه خواهد کرد و در حد توان منابع مالی این صندوق کارآفرین را ارتقاء‌ خواهد داد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم پیشنهاد داده شد که یک کارگروه مشترک اجتماعی با انتخاب نمایندگانی تشکیل شود و از امروز در واحدهای کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی، گردش وجوه اولیه و حق بیمه کارآفرینان این صندوق فعال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول