اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ضعف بینایی از نشانه‌های زوال عقل

نتایج یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه میامی صورت گرفته، نشان می‌دهد، ضعف بینایی از نشانه‌های زوال عقل است.

ضعف بینایی از نشانه‌های زوال عقل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه میامی صورت گرفته، نشان می‌دهد، ضعف بینایی از نشانه‌های زوال عقل است. 

همچنین، این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد بینایی فاکتور غالب در ارتباط بین از دست رفتن قدرت بینایی و عملکرد ذهنی است. 

زوال عقل یا دمانس، اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز که با تغییر شخصیت و نئاندرتال شدن و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است؛ شایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر است.

در این مطالعه، پژوهشگران اطلاعات پزشکی بیش از 2500 بزرگسال 65 تا 84 سال را در فاصله سال‌های 1993 تا 2001 مورد مطالعه قرار دادند.

زوال عقل حدود 5 میلیون و 400 هزار نفر را در آمریکا تحت تأثیر قرار داده است و بیش از دو و نیم میلیون نفر نیز از ضعف بینایی رنج می‌برند. 

امروزه حدود 12 میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2040 به 25 میلیون نفر برسد؛ محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به 131.5 میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول