اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

کشاورزان رکورددار نرخ خودکشی در‌ آمریکا

براساس مطالعه‌ای که توسط سی‌دی‌سی صورت گرفته است، نرخ خودکشی در میان کشاورزان آمریکایی بالاتر از هر شغل دیگری است.

کشاورزان رکورددار نرخ خودکشی در‌ آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس مطالعه‌ای که توسط سی‌دی‌سی صورت گرفته است، نرخ خودکشی در میان کشاورزان آمریکایی بالاتر از هر شغل دیگری است. 

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: «اگر بحران مالی و رکود جهانی اقتصاد پس از آن را هم در نظر بگیریم، وخامت اوضاع اقتصادی کشاورزان روشن‌تر می‌شود؛ این مخاطره‌ها، به پیدایش بحران سلامت رفتاری و روانی در کشاورزان چهارگوشه دنیا منجر شده‌اند که برجسته‌ترین نماد آن، آمار بالای خودکشی در تعدادی از کشورهایی است که از قضا برخی از آنها صنعت کشاورزی پیشرفته‌ای دارند». 

پژوهشگران این مطالعه که از روانشناسان برجسته سلامت روان کشاورزان هستند، باور دارند: «مزرعه‌داری و کشاورزی همیشه یک شغل پر از استرس بوده چون بسیاری از عوامل اثرگذار بر تولیدات کشاورزی عمدتا تحت کنترل تولیدکنندگان نیستند؛ سلامت عاطفی خانواده‌های کشاورز، پیوند تنگاتنگی با این تغییرات دارد».

براساس آمار به دست آمده از این بررسی، نرخ خودکشی میان کشاورزان آمریکایی دو برابر بیش از سربازان است. 

به طور کلّی، نرخ خودکشی در آمریکا هر روز به نسبت روز قبل با افزایش رو به رو است و اکنون به بالاترین میزان خود در سی سال گذشته رسیده است. 

طبق آمار مرکز ملی بهداشت و درمان (NCHS) و مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) در سال 2014، 42 هزار و 773 هزار نفر در آمریکا خودکشی کرده‌اند؛ نرخ خودکشی در ایالات متحده طی 30 سال اخیر حداقل 30 درصد رشد داشته است.

گزارش قبلی «USA Today» حاکی از آن بود که در ایالات متحده آمریکا، هر 13 دقیقه یک خودکشی رخ می‌دهد و گزارش جدید بیانگر این است که آمار خودکشی از آنچه که «USA Today» حدود 6 ماه پیش اعلام کرد، فراتر رفته است.

در سال 2009، خودکشی هفتمین علت اصلی مرگ و میر در مردان و شانزدهمین علت مرگ و میر زنان بود؛ در سال 2015، خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان 15 تا 24 ساله و سومین علت مرگ و میر در میان افراد بین 10 تا 14 سال بود.  در سال‌های 1999 تا 2010، میزان خودکشی در میان سنین 35 تا 64 ساله آمریکا نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است و این در حالیست که بیشترین افزایش در مردان پنجاه ساله بود که میزان آن تقریبا 50 درصد رشد داشت.

بر اساس آخرین مطالعه انجام شده توسط بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی، در سال 2014 خودکشی جزء 10 دلیل اصلی مرگ در ایالات متحده بود؛ علاوه بر این، سالانه بیش از 44 هزار  آمریکایی در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند و سالانه 51 میلیارد دلار به دولت خسارت وارد می‌کنند. 

نتایج یک بررسی نشان داده است، خودکشی با شرایط سخت اقتصادی، از جمله میزان بیکاری همراه است

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول