اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کلیبر در مجلس:

رشد ۲.۵ برابری نرخ اجاره بها بازار را احاطه کرد

نماینده مردم کلیبر در مجلس، از سرایت گرانی به بازارهای مختلف انتقاد کرد و گفت: مسکن به ویژه اجاره بها در بازه زمانی یک‌ساله بیش از ۲.۵ برابر گران شده است.

رشد ۲.۵ برابری نرخ اجاره بها بازار را احاطه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کلیبر در مجلس، قلی الله‌قلی‌زاده با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: متأسفانه کنترل بازار از دست دولت خارج شده و سرمایه‌های سرگردان هر بار یکی از بازارها را درگیر تنش قیمتی می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش بی‌رویه مصالح ساختمانی قیمت مسکن و حتی اجاره بها را درگیر رشد بی‌ضابطه نرخ‌ها کرده است، افزود: نبود کنترل و نظارت بر بازار نرخ اجاره بها را در دوره یک‌ساله 2.5 برابر کرده است.

دولت مجری ساماندهی بازار باشد

نماینده مردم کلیبر در مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید به عنوان مجری وضعیت بازار و اقتصاد را ساماندهی کند، تصریح کرد: اکنون مجلس در حوزه‌های مختلف با اعلام آمادگی برای کمک به دولت در جهت ساماندهی اقتصاد وارد شده است.

الله‌قلی‌زاده با اشاره به تشکیل کمیته مسکن از سوی کمیسیون عمران مجلس، مطرح کرد: در پی نابسامانی‌های اخیر در بازار مسکن کمیسیون عمران مجلس نسبت به تشکیل این کمیته اقدام کرده و با دعوت از مسؤولان مربوطه راهکارهای بهبود وضعیت بازار را پیگیری می‌کند.

بازنگری در سیاست‌های اقتصادی دولت لازم است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید بازنگری در سیاست‌های خود را در دستور کار داشته باشند، افزود: وزیر راه و شهرسازی باید با اتخاذ سیاست‌هایی کاهش هرچه بیشتر حجم حباب قیمتی در بازار مسکن را آغاز کند.

الله‌قلی‌زاده ادامه داد: در پی نابسامانی‌های اخیر بازار مسکن کمیسیون عمران مجلس نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور تدوین کرده و امید است با جدیت مجلس و تعامل دولت با آن به‌زودی به سمت بهبود شرایط حرکت کنیم.

نماینده مردم کلیبر در مجلس یادآور شد: بخش خصوصی فعال در حوزه ساخت و ساز نیز باید تابع قوانین بوده و به گرانی‌ها در حوزه مسکن دامن نزنند، در غیر این صورت چترهای نظارتی مانع فعالیت آنها نیز خواهند شد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول