اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

200 کارشناس و 300 محیط‌بان جذب سازمان محیط زیست خواهند شد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از جذب 500 نفر کارشناس و محیط‌بان جدید خبر داد و از مدیران سازمان‌های برنامه و بودجه استان ها خواست توجه ویژه‌ای به اعتبارات جاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها داشته باشند.

200 کارشناس و 300 محیط‌بان جذب سازمان محیط زیست خواهند شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، کریم شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: 200 نفر کارشناس و 300 نفر محیط بان جذب سازمان محیط زیست خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با دوستان اداره استخدامی کل کشور صحبت کرده ام و عزیزان متقاعد شده‌اند که 3 هزار پست خالی سازمان حفاظت محیط زیست با نیروهای جدید تکمیل شود.

شافعی گفت: البته این کار هنوز نهایی شده است و اگر نهایی شود، تا پایان این دولت حدود 2500 نفر دیگر جذب سازمان حفاظت محیط زیست خواهند شد تا سازمان از نظر نیروی انسانی تامین شود.

وی افزود: به لحاظ لجستیک و تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات محیط بانی هم کمبود داشتیم که در حال رفع شدن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان دولت این کمبودها رفع شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در دو حوزه تملک و دارایی، رویکرد دولت و مجلس خوب بود و رشد خوبی داشتیم.

شافعی افزود: برای حل بحران گرد و غبار خوزستان توجه خوبی شد و 150 میلیون دلار اختصاص یافت.

وی گفت: البته پدیده گرد و غبار 22 استان کشور را تحت الشعاع خود قرار داده با این ارقام قابل رفع شدن نیست؛ برای حل این مشکل باید رویکرد ملی و فرا ملی  داشته‌باشیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از نظر جاری مشکل خاصی نداریم، در سطح ملی اعتبارات اختصاص پیدا کرده و در یک تعداد استان های کمبودهایی در بودجه جاری داریم که از این فرصت استفاده می‌کنم از استانداران و مدیران سازمان‌های برنامه و بودجه استان‌ها می‌خواهم توجه ویژه‌ای به اعتبارات جاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌‌ها داشته باشند.

شافعی گفت: حوزه عملکرد حفاظت محیط زیست در کل کشور است و به همه 82 میلیون نفر ایرانی و به همه طبیعت کشور خدمات می‌دهد و این یک حوزه واقعاً گسترده‌ای است و اگر معادن، صنعت و حمل و نقل را هم به آن اضافه کنیم، نمی‌شود سازمان حفاظت محیط زیست را یک سازمان جمع و جوری دید و این حجم ماموریت نیازمند توجه ویژه ای است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول