اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید تاکسی هوایی که 300 کیلومتر مسافت را در 30 دقیقه طی می کند

یک شرکت تجاری به نام ترانسند ایر از تولید یک تاکسی هوایی به نام وی خبر داده که می تواند در عرض نیم ساعت شش مسافر را 300 کیلومتر جابجا کند.

تولید تاکسی هوایی که 300 کیلومتر مسافت را در 30 دقیقه طی می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس،یک شرکت تجاری به نام ترانسند ایر از تولید یک تاکسی هوایی به نام وی خبر داده که می تواند در عرض نیم ساعت شش مسافر را 300 کیلومتر جابجا کند.

تاکسی هوایی مذکور که انتظار می رود استفاده عمومی از آن از سال 2024 آغاز شود می تواند مسافت 306 کیلومتری از بوستون تا نیویورک را که از طریق پروازهای خطوط هواپیمایی مختلف حدود 30 دقیقه به طول می انجامد در همین مدت طی کند.

تولید تاکسی هوایی برای انتقال سریع مسافران در سال های اخیر متداول شده و نمونه های آزمایشی متعددی از این محصولات تولید شده، اما تولید تاکسی که بتواند با چنین سرعت بالایی در آسمان حرکت کند، بی سابقه بوده است.

نشست و برخاست این تاکسی هوایی مشابه با هلکوپتر و با استفاده از دو موتور در دو طرف آن صورت می گیرد. حداکثر سرعت Vy به 652 کیلومتر در ساعت می رسد و شرکت سازنده مدعی است این محصول سه برابر سریع تر از هلکوپترهای معمولی حرکت می کند.

کنترل این تاکسی هوایی به صورت خودکار و دستی ممکن است و هزینه پرواز از نیویورک تا بوستون از این طریق 283 دلار است. Vy فاصله لس آنجلس تا سان فرانسیسکو را هم در عرض 55 دقیقه طی می کند و هزینه این کار هم 315 دلار است. این تاکسی هوایی در عرض 60 دقیقه از مونترال به تورنتو می رود و بلیط این مسیر 325 دلار است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول