اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

سهراب سپهری همچنان گران‌ترین است

فروش ۳۱ میلیارد تومانی نهمین حراج تهران/ ۲ اثر از حراج خارج شدند

آثار حاضر در نهمین حراج تهران بیش از ۳۱ میلیارد تومان به فروش رفت که در این میان سهراب سپهری با دو اثر ۵.۱ و ۱.۹ میلیاردی، بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

فروش ۳۱ میلیارد تومانی نهمین حراج تهران/ ۲ اثر از حراج خارج شدند

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نهمین دوره حراج تهران، شامگاه گذشته (جمعه 8 تیر) در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. قرار بود در این دوره، تعداد 80 اثر از 59 هنرمند عرضه شود که صاحبان 2 اثر ـ یکی مربوط به حسین زنده‌رودی و دیگری مربوط به کوروش شیشه‌گران ـ به دلیل افزایش نرخ ارز تقاضای افزایش قیمت تعیین‌شده را داشتند که به دلیل میسر نبودن تصحیح قیمت‌ها، این دو اثر از حراج خارج شدند.

نهمین حراج تهران مانند دوره قبل با اجرای حسین پاکدل همراه بود و با اثری بدون نام در سال 1387 از پرویز کلانتری با قیمت پایه 250 میلیون تومان آغاز شد که این اثر 300 میلیون تومان چکش خورد.

در حراج این دوره اکثر آثار در بازه قیمت‌گذاری شده چکش خوردند اما برخی آثار نیز با افزایش قیمت چشمگیری همراه بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به: اثر سیراک ملکونیان با قیمت 550 میلیون تومان (قیمت پایه 300 تا 400 میلیون)، اثر فریده لاشایی با قیمت 750 میلیون تومان (قیمت پایه 400 تا 600 میلیون)، اثر منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان با قیمت 520 میلیون تومان (قیمت پایه 300 تا 400 میلیون)، اثر حسین زنده‌رودی 2300 میلیون تومان (قیمت پایه 1500 تا 2000 میلیون تومان)، اثر رضا مافی با قیمت 1100 میلیون تومان (قیمت پایه 600 تا 800 میلیون)، اثر حسن زرین‌قلم با قیمت 420 میلیون تومان (قیمت پایه 80 تا 120 میلیون) و اثر پرویز تناولی با قیمت 290 میلیون تومان (قیمت پایه 100 تا 150 میلیون) اشاره کرد.

سهراب سپهری در حراج شب گذشته با دو اثر حضور داشت که یکی از آن‌ها در اختیار خانواده گلستان بود و دیگری نیز پیش‌تر توسط  ابراهیم گلستان به صاحب فعلی اهدا شده بود. اثر نخست بین 5 تا 6 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که فقط 100 میلیون تومان بیش از قیمت پایه فروخته شد. اما اثر دوم که بین 1.2 تا 1.6 میلیارد تومان برآورد قیمت شده بود، 1.9 میلیارد تومان چکش خورد.

دیگر اثر گرانقیمت حراج تهران با قیمت 1.5 تا 2 میلیارد تومان متعلق به حسین زنده‌رودی بود که 1.5 تا 2 میلیارد تومان قیمت خورده بود و 2.3 میلیارد تومان به فروش رفت.

در حراج نهم دو اثر میلیاردی دیگر نیز حضور داشت که هر دو بین 800 تا 1200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند؛ یکی تابلوی «پیدایش» محمود فرشچیان بود که 900 میلیون تومان چکش خورد و دیگری اثری از منصور قندریز در دهه چهل بود که 1.3 میلیارد تومان به فروش رفت.

نهمین حراج تهران مجموعاً 31 میلیارد و 378 میلیون تومان فروش کرد که جزئیات کامل آن از اینجا قابل مشاهده است.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول