اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تولیدات گوشت کشور مربوط به عشایر است، گفت: 35 درصد صنایع دستی و ۲۸ درصد تولید دام سبک کشور نیز توسط عشایر صورت می‌گیرد.

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کرمعلی قندالی امروز در نخستین همایش جشنواره روستایی عشایری در ییلاقات دیزاب شهرستان طارم با بیان اینکه در برخی از جاها غفلت کرده و تعریف درستی از فعالیت‌های مربوط به عشایر تعریف نکرده‌ایم، اظهار کرد: در کجای دنیا می‌توان مردمی پیدا کرد که به صورت خودجوش در سطح کشور حضور دارند که به لحاظ فرهنگی و به لحاظ کاری پرتلاش هستند و پایگاه‌هایی برای امنیت کشور می‌باشند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه اشتغال و تولید در جامعه از اهم سیاست‌های پیش روی ما مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: ما باید از هر نوع امکاناتی که وجود دارد، ظرفیت سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد از تولیدات گوشت کشور مربوط به عشایر است، ابراز کرد: همچنین 35 درصد صنایع دستی و ۲۸ درصد تولید دام سبک کشور توسط عشایر صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: عشایر تنها 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان عشایر ایران با اشاره به اینکه عشایر یک جمعیت مولد و کم توقع و کم هزینه هستند، خاطرنشان کرد: بانوان عشایر ایران ظرفیت بسیار بالایی دارند در حالی که کار کردن در این مناطق بسیار سخت است و عشایر بزرگترین سرمایه کشور هستند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول