اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فارس گزارش می‌دهد

داراب تشنه آب/ 2 ماه بی‌آبی برای اهالی رکن‌آباد

اهالی روستای رکن‌آباد داراب که از 2 ماه پیش با مشکل بی‌آبی مواجه بودند، به نشانه اعتراض در جاده اصلی منتهی به روستا تجمع کردند.

داراب تشنه آب/ 2 ماه بی‌آبی برای اهالی رکن‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، روستای رکن‌آباد از توابع جنت شهر داراب باوجود 500 خانوار، از دو ماه پیش تاکنون با مشکل بی‌آبی مواجه شده است.

با توجه به شرایط دشوار تابستان و افزایش روزافزون دما، تحمل این وضعیت برای اهالی روستا به‌قدری دشوار و عرصه چنان بر آن‌ها تنگ آمده که تعدادی از آن‌ها به نشانه اعتراض، در جاده اصلی منتهی به روستا تجمع کرده و راه عبور و مرور را مسدود کردند.

به گفته ساکنان محلی چاهی که آب‌لوله‌کشی رکن‌آباد از طریق آن تأمین می‌شود، خشک‌شده و دیگر جوابگوی نیاز اهالی نیست و آن‌ها برای ضروری‌ترین نیازهای خود با مشکل مواجه شده‌اند.

استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی  طی یک دهه اخیر که حیات سفره‌های آب را به مخاطره انداخت اکنون با خشک شدن چاه‌ها عوارض ناهنجار خود را نمایان می‌کند.

 2 ماه بی‌آبی

به دنبال این واقعه، دهیار روستای رکن‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: مدت دو ماه است که آب‌لوله‌کشی روستای رکن‌آباد قطع‌شده بود و اهالی این روستا که بالغ‌بر 2 هزار و 500 نفر هستند برای تأمین آب شرب و نیازهای ضروری با مشکل مواجه بودند.

محمد عابدی ادامه می‌دهد: طی روزهای اخیر با تانکر به مردم رکن‌آباد آب‌رسانی شده اما مشکل خشک شدن چاه همچنان آثار منفی خود را به دنبال دارد.

وی بیان می‌کند: با مراجعه مدیر آبفای روستایی به روستای ما، مقرر شد پیگیری لازم صورت گیرد و پس از تأمین اعتبار مشکل آب‌رسانی حل‌وفصل شود.

عابدی خاطرنشان می‌کند: برای تأمین آب رکن‌آباد، کف شکنی آغازشده و حفاران با پمپ این کار را ادامه می‌دهند تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود.

دهیار رکن‌آباد تصریح می‌کند: در حال حاضر ۵۰ روستا در سطح شهرستان داراب با مشکل تأمین آب مواجه هستند و وجود دو تانکر جوابگوی نیاز جمعیت این روستاها نیست.

دست‌های نجات‌گر

رئیس بسیج سازندگی داراب نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکل روستای رکن‌آباد بیان می‌کند: مردم رکن‌آباد که دو ماه از قطع آب آن‌ها می‌گذرد با اعتراض به وضعیت موجود، جاده را بسته و مانع عبور و مرور شدند، اما بسیج سازندگی و دادگستری به‌محض اطلاع از موضوع در محل حاضر شدند.

محمدحسین تمدن اضافه می‌کند: طی روزهای اخیر بسیج سازندگی با حضور در محل ۱۰ تانکر آب ارسال کرده و نیاز فعلی اهالی محل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه دو مخزن 2 هزار لیتری نیز پرشده و در محل قرار گرفته است، می‌گوید: با هماهنگی اداره آبفا مقرر شد تا اطلاع ثانوی آب موردنیاز اهالی رکن‌آباد از روستای فتح‌آباد تأمین شود.  

گزارش از سمیه انصاری‌فرد

انتهای پیام/76020 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول