اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک مقام عربی دیدار محرمانه ولی‌عهد سعودی با نتانیاهو را تأیید کرد

یک مقام مسئول در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، خبر منتشر شده درباره دیدار ولی‌عهد سعودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اردن را تأیید کرد و گفت، اعتراض‌های اخیر در اردن با این اتفاق، مرتبط است.

 یک مقام عربی دیدار محرمانه ولی‌عهد سعودی با نتانیاهو را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول عربی، خبر دیدار ولی‌عهد عربستان سعودی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تأیید کرد.

این مقام که نامش فاش نشد، به شبکه خبری المیادین لبنان گفت که این دیدار به ابتکار و با تلاش «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و در اردن انجام شده است.

این مسئول عربی گفت که «محمد بن سلمان» و «بنیامین نتانیاهو» در این دیدار درباره آنچه به «معامله قرن» معروف شده و درباره به رسمیت شناختن شهر قدس به پایتختی رژیم اسرائیل، گفت‌وگو کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آذرماه سال گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و در ۱۴ می ماه، سفارت آمریکا را از شهر تل‌آویو به شهر قدس انتقال داد.

این مقام بلندپایه عربی تأکید کرد که بین حوادث اخیر اردن و دیدار بن سلمان با نتانیاهو ارتباطی وجود دارد؛ چرا که لحن اردن بعد از این دیدار در خصوص اقدام آمریکا در به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل تغییر کرده است.

اردن طی چند هفته گذشته و به دنبال عزم دولت این کشور برای اجرای طرح افزایش قیمت حامل‌های سوخت و برخی اقلام، شاهد تظاهرات گسترده و بی‌سابقه‌ای بود که باعث شد کابینه این کشور استعفا داده و طرح مذکور لغو شود.

بعد از این تظاهرات بود که کشورهای عربستان سعودی، کویت و امارات عربی متحده به همراه اردن یازدهم ژوئن (۲۱ خرداد) در مکه دور هم جمع شدند و با کمک مالی به اردن به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار موافقت کردند.

منابع خبری صهیونیستی از جمله روزنامه «معاریو»، این هفته به نقل از منابع اردنی فاش کردند که بن‌سلمان با نتانیاهو در اردن دیدار کرده است. با این حال یک منبع رسمی اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری «عمون» این خبر را تکذیب کرده است.

کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین از جمله کشورهایی هستند که با طرح «توافق نهایی» یا همان «معامله قرن» که ماهیت آن، پایان دادن به «آرمان فلسطین» است، موافقت کرده‌اند.

اردن در ابتدا و به دنبال انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس از هرگونه طرحی غیر از طرح موسوم به طرح دو دولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) بشدت مخالفت کرد. با این حال بعد از تظاهرات سراسری و سفر «عبدالله دوم»، شاه اردن به آمریکا به نظر می‌رسد از موضع خود عقب‌نشینی کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول