اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اذعان آمریکا به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰۰ غیرنظامی در عملیات این کشور در سوریه و عراق

ائتلاف آمریکایی ضد داعش اذعان کرد که در عملیات‌های هوایی که در عراق و سوریه انجام داده، تا کنون بیش از 9۰۰ غیرنظامی جان باخته‌اند.

اذعان آمریکا به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰۰ غیرنظامی در عملیات این کشور در سوریه و عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات‌های هوایی در آگوست ۲۰۱۴، حدود ۹۴۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

در بیانیه منتشر شده از سوی مرکز فرماندهی مشترک عملیات «عزم راسخ» آمده است که ائتلاف بین‌المللی از آگوست ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۸ در مجموع ۲۹,۵۶۹ بار عملیات هوایی در سوریه و عراق انجام داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ائتلاف با اذعان به اینکه در این عملیات‌ها، ۹۳۹ غیرنظامی در عراق و سوریه جان خود را از دست داده‌اند، مدعی شد که این امر غیرعمدی بوده است.

این در حالی است که سازمان غیردولتی انگلیسی «اِیروارز» تخمین زده که آمریکا و متحدانش در ائتلاف ضد داعش، مسئول مرگ حداقل ۹۶۰۰ غیرنظامی در جریان عملیات‌ها در عراق و سوریه هستند.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ با شراکت ۷۵  کشور اروپایی و آسیایی، ائتلافی ادعایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل داده و  بدون مجوز شورای امنیت یا موافقت دولت سوریه، در این کشور شروع به عملیات کرد.

هم‌اکنون حدود ۲ هزار نظامی آمریکایی در سوریه مستقر هستند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول