اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«کیف» میزبان نخستین همایش اقتصادی ازبکستان و اوکراین

نخستین همایش اقتصادی «ازبکستان و اوکراین: چشم انداز توسعه روابط اقتصادی» با حضور مقامات ارشد 2 کشور در شهر «کیف» برگزار شد.

«کیف» میزبان نخستین همایش اقتصادی ازبکستان و اوکراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نخستین همایش اقتصادی «ازبکستان و اوکراین: چشم انداز توسعه روابط اقتصادی» با حضور مقامات ارشد 2 کشور در شهر «کیف» برگزار شد.

در چهارچوب این همایش نمایشگاهی تحت عنوان «محصولات ازبکستان» برگزار و در پایان آن قراردادهای در مورد صادرات کالاهای ازبکستان و جذب سرمایه گذاری ‌های اوکراین به ارزش 25 میلیون دلار به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، هیئت های دو کشور در این نشست چشم انداز همکاری‌های اقتصادی از جمله در زمینه های داروسازی، نفت و گاز، زغال سنگ و صنایع استخراجی و دیگر حوزه ها را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست همچنین اوکراین به مرکز انتقال کالاهای ازبکستان به بازارهای اروپایی به عنوان یک مسیر راهبردی همکاری های دوجانبه تعیین شد.

همچنین بر صادرات کالاهای اوکراین از طریق ازبکستان به منطقه آسیای مرکزی تاکید شد.   

هیئت ازبکستان به سرپرستی «باتر خواجه یف» وزیر اقتصاد با «استپان کوبییف» معاون اول نخست وزیر و وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی  اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.  

در این دیدارها بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل از طریق تشدید تماس ها در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، گردشگری، فن آوری های اطلاع رسانی، ماشین سازی، برق رسانی راه‌های ریلی، واگن سازی، حوزه های استخراج زغال سنگ و داروسازی تاکید شد.

بر اساس گزارش معاون اول نخست وزیر اوکراین، مبادلات بازرگانی ازبکستان و اوکراین در 3 ماه اول سال 2018 میلادی در حدود 98 میلیون و 200 هزار دلار قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 61 درصد بیشتر است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، اوکراین استقلال این کشور‌ را در تاریخ 24 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 آگوست سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول