اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مذاکرات برای پیوستن مقدونیه و آلبانی به اتحادیه اروپا آغاز می‌شود

در راستای توسعه و افزایش تعداد اعضای اتحادیه اروپا، مقامات این سازمان مذاکره برای پیوستن تیرانا و اسکوپیه را آغاز می‌کند.

مذاکرات برای پیوستن مقدونیه و آلبانی به اتحادیه اروپا آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا مذاکرات برای عضویت مقدونیه و آلبانی را آغاز می‌کند.

در پی مذاکرات روز سه‌شنبه میان وزرای کشورهای اروپا یکی از مقامات دیپلماتیک این مورد را به خبرگزاری آلمان اعلام کرد. این در حالی است که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اینکه در این دو کشور یاد شده فساد و نقض قانون وجود دارد، ابراز نگرانی کرده‌اند. بقیه کشورها از عضویت 6 کشور غرب بالکان به اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند تا به این وسیله نفوذ اروپا در منطقه فراهم شود.

«میشائیل روت» وزیر امور اروپایی آلمان در این مورد گفت که آلبانی و مقدونیه در زمینه اعمال قانون و استقلال ساختار قضایی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. 

بوسنی‌و هرزگوین، کوزوو، مونته نگرو و صربستان دیگر کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند به اتحادیه اروپا بپیوندد اما تاکنون مذاکره برای پیوستن صربستان و مونته نگرو آغاز شده است.

آلبانی و مقدونیه در سالهای 2014 و 2005 نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شدند و اگر پیشرفت‌های لازم در چارچوب مشخص شده را داشته باشند، پایان سال 2019 مذاکره برای پیوستن آنها آغاز می‌شود.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اوایل سال جاری در جریان سفر به 6 کشورهای غرب بالکان گفته بود که این کشورها قبل از اینکه (در اتحادیه اروپا) پذیرفته شوند باید اصلاحات سیاسی، اجرای قانون، مبارزه با فساد و آزادی مطبوعات و حل مسایل با کشورهای همسایه را در دستور کار قرار دهند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول