اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

مسئولیت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق با سازمان ثبت اسناد است نه سازمان ثبت احوال!/ طلاق کاهش یافته است

تویسرکانی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از ثبت وقایع ازدواج و طلاق، آمار مربوط را در اختیار دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان ثبت احوال قرار می دهد.

مسئولیت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق با سازمان ثبت اسناد است نه سازمان ثبت احوال!/ طلاق کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، احمد تویسرکانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر اینکه این سازمان متولی ثبت و اعلام چهار واقعه حیاتی ازدواج ، طلاق، مرگ و تولد است، گفت: مسئولیت مدیریت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی اقزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از ثبت وقایع ازدواج و طلاق، آمار مربوط را در اختیار دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان ثبت احوال قرار می دهد.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده در این سازمان، در سه ماهه اول سال 1397 تعداد 160 هزار و 592 واقعه ازدواج با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1396 در کشور ثبت شده است.

وی افزود: در سه ماهه امسال همچنین 39 هزار و 967 واقعه طلاق با کاهش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دفاتر رسمی طلاق کشور به ثبت رسیده است.

به گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیشترین رشد ازدواج به ترتیب مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری به ترتیب با رشد 13، 11، 9 و 8 درصد و بیشترین کاهش طلاق طی سه ماهه سال 97 مربوط به استان‌های قزوین، کرمانشاه، مرکزی و لرستان به ترتیب با منفی 14، 10، 9 و 9 درصد بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول