اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

کاپ‌های مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا نذر امام رضا(ع) است/همه چیز تحریم شد اما شایستگی ‌های فرزندان ما مشمول تحریم نشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به این مطلب که ما کاپ‌های قهرمانی مسابقات را از سال ۲۰۰۶ نذر اهل بیت(ع) کردیم و از آن سال هر سال رتبه کسب کردیم گفت: فردا مراسم اهدای کاپ به موزه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

کاپ‌های مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا نذر امام رضا(ع) است/همه چیز تحریم شد اما شایستگی ‌های فرزندان ما مشمول تحریم نشد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا ۲۰۱۸ با بیان اینکه فردا مراسم اهدای کاپ به موزه امام رضا(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما کاپ‌ها را از سال ۲۰۰۶ نذر کردیم و از آن سال هر سال رتبه کسب کردیم.

وی ضمن تقدیر از دفتر رهبر معظم انقلاب به دلیل حمایت‌هایی که از تیم ربوکاپ دانشجویان ایران داشته‌اند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره در بحث‌های علمی توجه ویژه‌ای به دانشجویان و نخبگان کشور دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.

موسی‌خانی افزود: جوانان ما علی‌رغم تمام سختی‌ها موفق به کسب رتبه شدند و در برابر کشورهایی مقام آوردند که هزینه‌های بسیاری برای تیم‌های‌شان انجام دادند.

وی با بیان اینکه کشوری با جمعیت کمتر از یک پنجم ایران، وزیر هوش مصنوعی منصوب کرده است و آموزش یک میلیون نفر برنامه‌نویس را در دستور کار خود قرار دارد، گفت: جا دارد در مورد هوش مصنوعی و فعالیت‌های علمی، وزارتخانه‌ای ایجاد شود تا این استعدادها به سمت درستی هدایت شده و از آن بهره‌مند شد و ضمن اینکه به افزایش سرمایه در کشور کمک شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به تحریم‌ها، گفت: همه چیز تحریم شد اما شایستگی ‌های فرزندان ما مشمول تحریم نشد چون آنها به این شایستگی‌ها نیاز دارند پس  واقعاً ما باید به این مسئله توجه کنیم و قدر این شایستگی‌ها را بدانیم.

وی با اشاره به مقام‌هایی که تیم ربوکاپ اعزام شده به مسابقات جهانی کانادا کسب کرده است، گفت: امسال 4 مقام نخست،‌4 مقام دوم، 4 مقام سوم، 3 ارائه و مقام بهترین خانم فعال در حوزه رباتیک نصیب ایران شده است. همچنین دو مقام تیم اول ربات امداد‌گر دانش‌آموزی در این مسابقات به دست آمده است و دانش‌آموزان ما توانستند از بین 32 مدرسه برتر دنیا مقام اول را کسب نمایند.

موسی‌خانی با بیان اینکه ‌دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این مسابقات موفق به کسب 9 مقام شد، افزود: این مسابقات به منظور افزایش دانش هوش مصنوعی و رباتیک در جهان است و برای اینکه این طراحی جذاب باشد، مسابقاتی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود که دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی توانستند در این مسابقات خوش بدرخشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در ساخت و طراحی ربات امدادگر ما بی‌نظیر هستیم و بهترین ربات امدادگر جهان متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین است اما متاسفانه مشخص نیست چرا مسئولان کشور از این ربات‌ها استفاده نمی‌کنند.

وی به شرایط سخت حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در مسابقات علمی اشاره کرد و افزود: جنگیدن در مسابقات علمی را کسی نمی‌بیند؛ گاهی اوقات در همین مسابقات برخی از دانشجویان دچار فشار قلبی شده و به بیمارستان اعزام می‌شدند؛ مشکلاتی هم در بعضی زمینه‌ها وجود داشت حتی برخی تیم‌ها ناقص اعزام شدند اما دانشجویان توانستند با کمک دوستان خود در کشور کار را پیش ببرند و با همت موفقیت‌ها را برای کشور به دست آورند.

به گزارش فارس، در مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا که به میزبانی شهر مونترال در کانادا و در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار شد، بهترین تیم‌ها از معتبرترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در بخش دانشجویی این مسابقات و در لیگ ربات شبیه ساز امداد تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، به مقام اول رسید و قهرمان شد.

در لیگ ربات انسان نما سایز نوجوان تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش رقابت فنی دراپ این به مقام نخست رسید و در رقابت بخش اصلی نایب قهرمان شد. در لیگ ربات انسان نما سایز کودک نیز تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نایب قهرمان شد. این تیم همچنین دو مقام هم در بخش رقابت فنی کسب کرد.

در لیگ ربات امداد گر واقعی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. این تیم همچنین مقام اول در بخش بهترین ربات در کلاس جابجایی اجسام را به خود اختصاص داد.

در لیگ ربات‌های صنعتی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام سوم را کسب کرد؛ در لیگ شبیه ساز دو بعدی تیم مدرسه انرژی اتمی مقام سوم مسابقات را به خود اختصاص داد.

در بخش دانش آموزی و در لیگ امدادگر خط دانش آموزی مقام اول بخش اصلی و مقام بهترین طراحی سخت افزار به تیم کاوش از دبیرستان های دانش و قلم رسید.

در لیگ امدادگر فضای مشترک تیم سینا از دبیرستان ابوعلی سینا به مقام سوم رسید.

در لیگ فوتبالیست سبک وزن تیم رسا از اصفهان دوم شد و عنوان بهترین روحیه تیمی به تیم هگزاگونال از اصفهان رسید و عنوان بهترین ارایه نیز به تیم مدرسه سلام اختصاص یافت.

مسابقات جهانی ربوکاپ 2018 کانادا از 28 تا 31 خرداد ماه 97 به میزبانی شهر مونترال با حضور بیش از۴۰۰تیم‌ قدرتمند از ایران، آلمان، آمریکا، پرتغال، اتریش، چین، برزیل، هلند، ترکیه، مکزیک، ژاپن، کانادا، سنگاپور و ... برگزار شد و کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران نیز با تیم‌های مطرحی همچون دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه تهران، دانشگاه‌ آزاد اسلامی ایلخچی، مدرسه سلام یوسف آباد،‌ کاوش دانش،‌ کاوش قلم،‌ فرزانگان،‌ انرژی اتمی، سینا تهران، امام محمد باقر (ع) اصفهان،‌ اژه ای اصفهان،‌ فرزانگان امین اصفهان و پژوهش‌سرای فضیلی اصفهان در بخش‌های دانشجویی و دانش آموزی این مسابقات شرکت کرده بود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول