اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دفاع «سمیر جعجع» از جنگ عربستان علیه یمن

رهبر حزب «الکتائب اللبنانیه» وابسته به «جریان 14 مارس» در صفحه توئیتر خود ضمن اتهام‌زنی به ایران گفت، حمله عربستان به یمن را اقدامی درست می‌داند.

دفاع «سمیر جعجع» از جنگ عربستان علیه یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حمله ائتلاف سعودی به یمن منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 35 هزار یمنی شده، «سمیر جعجع» رهبر حزب «الکتائب اللبنانیه» (نیروهای لبنانی) وابسته به 14 مارس از این اقدام عربستان دفاع کرد.

جریان 14 مارس به رهبری سعد الحریری (رهبر حزب المستقبل) از جریان‌های متحد عربستان و آمریکا در لبنان به شمار می‌رود.

جعجع در صفحه توئیتر خود نوشت: « بحران یمن بزودی تمام خواهد شد و اگر در این کشور مداخله نمی‌شد تحت تسلط ایران  و پیامد آن (یعنی) تشدید بحران خاورمیانه (غرب آسیا) قرار گرفته بود به همین دلیل مداخله عربستان در یمن را (اقدامی) خردمندانه می‌دانم».

بامداد  ششم فروردین 1394 بود که سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات موسم به «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است. در آن زمان اعلام شد 10  کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

جعجع که به داشتن روابط نزدیک با عربستان سعودی مشهور است، یکی از سیاستمداران پر سرو صدا در داخل لبنان نیز هست؛ از جمله اقدامات او می‌توان به همکاری‌ نیروهای تحت فرمانش (فالانژها) با نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز به خاک لبنان در سال 1982 و کشتار گسترده در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اشاره کرد. وی هر چند وقت یکبار اظهاراتی نیز علیه حزب‌الله مطرح می‌کند .

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول