اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در مراسم روز آفریقا:

ظریف: رابطه ما با آفریقا صمیمانه است/ ایران به‌دنبال توسعه روابط با آفریقاست

وزیر امور خارجه در مراسم روز آفریقا تصریح کرد: آفریقا برای ایران صرفا یک رابطه سیاسی نیست بلکه رابطه‌ای احساسی و صمیمانه است و ایران به دنبال توسعه و گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی است.

ظریف: رابطه ما با آفریقا صمیمانه است/ ایران به‌دنبال توسعه روابط با آفریقاست

 به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سه‌شنبه‌شب در مراسم روز آفریقا به جنبش استعمارزدایی در آفریقا اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۱۹۶۳ تعداد ۳۲ کشور طی آفریقایی موفق شدند مستقل شوند و از بند استعمار رها شوند.

 

 


‎وی گفت: طی این جنبش کشورهای آفریقایی از منابع و ثروت‌هایشان گذشتند تا هدف مقدس خود را تحقق بخشند و این امر نشان دهنده اتحاد بین آفریقایی‌ها است.
ظریف تصریح کرد: آفریقا ظرفیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به قاره‌ای مستقل و به روز را دارد.
وزیر امورخارجه با اشاره به فرآیند توسعه در آفریقا در سال‌های اخیر بیان کرد: کشورهای آفریقایی گام‌های بزرگی در حوزه‌های حمل و نقل و حل معضلات و درگیری‌های داخلی برداشته‌اند.
وی ادامه داد: اخیرا خروج آمریکا از برجام به عنوان یک اقدام یکجانبه از طرف آمریکا از سوی آفریقا رد شده است.
ظریف خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد تلاش آفریقا برای تامین منافع و نیازهای مردم آفریقا هستیم تا دموکراسی، اقتصاد بارور و رفاه اجتماعی را برای مردم خود به ارمغان بیاورد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که ایران همواره طرفدار مردم آفریقا بوده و است، بیان کرد: جمهوری اسلامی این را همواره در اولویت‌های سیاست خارجی خود قرار داده است.
وی یادآور شد: آفریقا برای ایران صرفا یک رابطه سیاسی نیست بلکه رابطه ای احساسی و صمیمانه است، ما در ماه های اخیر در کشورهای آفریقایی کنفرانس‌های اقتصادی و تجاری برگزار کردیم و ایران به دنبال توسعه و گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی است.
به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: بخش خصوصی ایران مشتاق است با شرکت های آفریقایی ارتباط نزدیک‌تری داشته باشد.
ظریف خطاب به سفرای آفریقایی حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: بیایید روابط خود را با یکدیگر گسترده کنیم، به جرات می توانم بگویم دوستان و همکاران ما در ایران اولویتشان برقراری دوستی و روابط نزدیک با کشورهای آفریقایی است، زنده باد آفریقا.
در پایان این مراسم کیک روز آفریقا بریده شد و سفرای حاضر با ظریف عکس یادگاری گرفتند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول