اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات جنوب سوریه با موفقیت ادامه دارد؛ بیش از 15 شهرک و روستا آزاد شد

پیشروی سریع ارتش سوریه برای آزادسازی مناطق جنوب این کشور از وجود تروریسم تکفیری، موجب فروپاشی صفوف تروریست‌ها و التماسشان برای پیوستن به ارتش سوریه شده است.

عملیات جنوب سوریه با موفقیت ادامه دارد؛ بیش از 15 شهرک و روستا آزاد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه سرعت عملیات نظامی خود را در جنوب این کشور بالا برده و بزودی اولین موج موفقیت‌های خود را اعلام خواهد کرد.

منابع سوری در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه، اعلام کردند: ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن منطقه راهبردی «اللجاة» در حومه شرقی درعا را پس از درگیری‌های شدید علیه تروریست‌های این منطقه به کنترل کامل خود درآوردند.

این منابع افزودند: همزمان یگان‌هایی از ارتش سوریه به شهرک‌های «ناحتة» و «ملیحة شرقیة» حمله کردند جایی که صفوف تروریست‌ها کاملا از هم فروپاشیده است.

در همین حال دایره اطلاع رسانی مرکزی جنگ سوریه هم از تحکیم تسلط ارتش سوریه بر بیشتر روستاها و شهرک‌های منطقه «اللجاة» خبر داد و گفت: صفوف تروریست‌های این منطقه کاملا از هم فروپاشیده و در برابر پیشروی سریع ارتش که استحکاماتشان را در هم کوبیده و آنها را متحمل تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی کرده است، پا به فرار گذاشتند.

دیروز شبکه‌های اجتماعی هم گزارش دادند یکی از فرماندهان تروریست‌های «اللجاة» فریاد کمک خواهی از افراد مسلح در درعا سر داده و به دنبال موفقیت ارتش سوریه در رسیدن به شهرک بصر الحریر در حومه شرقی درعا درباره جدا شدن اللجاه از درعا هشدار داده است. 

در عین حال امروز شهرک بصر الحریر به تصرف ارتش سوریه درآمد و عملا راه امدادی گروههای مسلحی مثل جبهة النصره از غرب به شرق درعا قطع شد (جزئیات بیشتر). 

در عین حال منابع رسانه‌ای اعلام کردند شمار روستاهایی که ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی خود در درعا آزاد کرده به پانزده روستا می‌رسد.

منابع محلی هم به الوطن گفتند: شمار زیادی از تروریست‌ها پس از اینکه آمریکا پشت آنها را خالی کرد و پس از تحمل شکست‌های سنگین هم اینک مایلند به صفوف ارتش سوریه بپویندند.

الوطن نوشت، بر اساس اطلاعات رسیده ارتش هم از این موضوع استقبال کرده اما در عین حال جانب احتیاط پیشه می‌کند چون این تروریست‌ها قبل از اینکه آمریکا موضع جدید خود را در خصوص آنها اعلام کند تهدید می‌کردند که تا آخرین نفس با ارتش سوریه می‌جنگند بنابراین مواضعشان زمان به زمان تغییر می‌کند.

در همین راستا منابع رسانه‌ای معارض گفتند بالگردهای ارتش سوریه دیروز اعلامیه‌هایی را بر روی منطقه جاسم در حومه شمالی درعا رها کردند که در آن از مردم خواسته شده بود به ارتش کمک کنند تا آنها را از دست تروریست‌ها نجات بدهد و اجازه ندهند تروریست‌ها آنها را سپر انسانی خود بگیرند.

از سوی دیگر شبکه اطلاع رسانی مرکزی جنگ سوریه اخبار منابع معارض درباره سرنگونی دیروز یک هواپیمای میگ 23 ارتش در حومه شرقی درعا به دست تروریست‌ها را تکذیب کرد و گفت: با آغاز هر نبرد جدید ارتش تنور این دست شایعات داغ می‌شود.

یک مقام نظامی سوریه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) تاکید کرد: ارتش سوریه به حفاظت از شهروندان در برابر جنایات تروریست‌های جبهه النصره و مبارزه قاطع با این گروهک از طریق همکاری با شهروندان در منطقه جنوب سوریه متعهد است.

وی افزود: سرنوشت تروریست‌های حاضر در جنوب سوریه هم همچون همقطارانشان در دیگر مناطقی است که کاملا از لوث تروریسم تکفیری و حامیانشان پاکسازی شده و به آغوش سوریه بازگشت.

در جریان این تحولات، مسکو اعلام کرد که در جریان سفر قریب الوقوع أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن به روسیه با وی درباره موضوع جنوب سوریه رایزنی خواهد کرد.

«میخائیل بوگدانوف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی دیروز درباره اخبار مربوط به گفت‌وگوهای سه جانبه بین روسیه، آمریکا و اردن درباره اوضاع در جنوب سوریه گفت: در این خصوص گفت‌وگوهایی صورت خواهد گرفت و وزیر خارجه اردن هم به همین قصد به مسکو خواهد آمد و هماهنگی‌های بین دو طرف برای تعیین زمان این سفر جریان دارد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول