اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس پارلمان اروپا بار دیگر درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

رئیس پارلمان اروپا در مطلبی که یکی از روزنامه‌‌های آلمان آن را منتشر کرد خواستار همگرایی و تلاش برای دستیابی به راهکار مشترک در زمینه حل بحران پناهجویان شد و درباره امکان فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد.

رئیس پارلمان اروپا بار دیگر درباره فروپاشی  اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی تایانی» رئیس پارلمان اروپا خواستار اختصاص ۶ میلیارد یورو شد تا به این وسیله مسیر دریای مدیترانه بر روی مسدود شود.

وی  در مطلبی که روزنامه آلمانی ولت  آن را منتشر کرد گفته: «اتحادیه اروپا باید چندین میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کند تا مسیر دریای مدیترانه را به روی پناهجویان ببندد. پس از توافق با ترکیه که مسیر بالکان بسته شد، باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست‌کم ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند تا مسیر دریای مدیترانه را ببندند.»

این سیاستمدار ایتالیایی همچنین از اقدامات کنونی در زمینه توزیع پناهجویان انتقاد کرد و گفت: « از ۶۵۰ هزار درخواست پناهجویی که در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، ۴۱۶ هزار مورد فقط در ۳ کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا پذیرفته شدند. این بی عدالتی آشکار با قوانین دوبلین در ارتباط هستند و باعث اختلاف میان کشورهای عضو می‌شوند.»

تایانی از کشورهای عضو خواست تا در جریان نشست روز پنجشنبه و جمعه در زمینه سیاست‌های مربوط به تقسیم و پذیرش پناهجویان به  اتفاق‌نظر برسند و افزود: «اگر کشورهای عضو نتوانند به راهکار مشترکی برسند در این صورت کل پروژه اتحادیه اروپا در معرض نابودی قرار می‌گیرد. مردم اتحادیه اروپا بیشتر از این آمادگی ندارند که اروپای بی‌دفاع را بپذیرند. نشست اتحادیه اروپا که آخر این هفته برگزار می‌شود،  آخرین فرصت برای ناامید نکردن نیم‌ میلیون اروپایی است.»

وی پیشتر در گفت‌وگو با فونکه مدین گروپه  هم درباره امکان فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داده بود و از کشورهای اروپایی خواسته بود که درباره پذیرش پناهجویان به راهکار مشترک برسند.

آلمان از آغاز بحران پناهجویان، در میان کشورهای اروپایی پذیرای بیشترین تعداد پناهجو بوده است. این اقدام در میان کشورهای اروپایی منتقدان سر سختی داشته است. ضمن اینکه مدتی است که در داخل دولت آلمان هم  دو حزب هم پیمان سوسیال‌ مسیحی و دموکرات‌مسیحی در این زمینه دچار اختلاف شده‌اند.  هم‌حزبی‌های مرکل -حزب دموکرات‌مسیحی- خواستار تداوم سیاست کنونی پذیرش پناهجویان هستند و حزب سوسیال‌مسیحی طرحی برای پذیرش پناهجویان ارائه داده است که بر طبق آن می‌توان راحت‌تر پناهجویانی که به مرز آلمان می‌رسد را  اخراج کرد. تلاش‌ها برای حل مسایل موجود ادامه دارد. در صورت تداوم شکاف میان احزاب این خطر وجود دارد که دولت کنونی آلمان که پس از انتخابات پارلمانی و به دنبال چندین ماه رایزنی تشکیل شد، نتواند به کار خود ادامه دهد.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول