اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اولین کفش تمام گرافنی جهان به بازار آمد

یک شرکت انگلیسی به نام اینوو- 8 برای اولین بار یک کفش ورزشی عرضه کرده که مدعی است تنها با استفاده از ماده گرافن تولید شده است.

اولین کفش تمام گرافنی جهان به بازار آمد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، گرافن قدرتمندترین و مستحکم ترین ماده موجود در جهان است. ولی به علت خواص شیمیایی خاص خود و از جمله ترد و شکننده بودن استفاده از آن برای تولید مواد مختلف مصرفی کار ساده ای نیست.

یک شرکت انگلیسی به نام اینوو- 8 برای اولین بار یک کفش ورزشی عرضه کرده که مدعی است تنها با استفاده از ماده گرافن تولید شده است.

شرکت یادشده با همکاری محققان دانشگاه منچستر این کفش را تولید کرده  ومدعی است کفش یادشده از موادی خاص تولید شده که استحکام و مقاومت آن را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

اینوو – 8 می گوید با این کفش می توان تا 1600 کیلومتر پیاده روی کرد. گرافن 200 برابر قوی تر از فولاد و بسیار سبک تر از آن است و از سوی دیگر این ماده نازک ترین ماده موجود در جهان هم محسوب می شود. انتظار می رود تولید این کفش با گرافن انقلابی در صنعت پوشاک و تولید انواع البسه ایجاد کند.  

عرضه این کفش در سه مدل از سه هفته دیگر آغاز می شود. یک مدل از این کفش به نام Mudclaw G 260 برای کوه نوردی و عبور از موانع، یک مدل دیگر به نام TerraUltra G 260 برای دوندگی در مسافت های طولانی با کوله های سنگین و سومی به نام F-Lite G 290 برای استفاده در سالن های ورزشی، ژیمناستیک و غیره تولید می شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول