اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعترافات فرمانده‌ عضو ائتلاف سعودی که در الحدیده تسلیم «انصارالله» شد

یکی از فرماندهان همپیمان با ائتلاف متجاوز به یمن، با تسلیم داوطلبانه در جبهه ساحل غربی، واقعیت ماجرای این نبرد و داستان متلاشی شدن یک به یک گردان‌های مزدور را روایت کرد.

اعترافات فرمانده‌ عضو ائتلاف سعودی که در الحدیده تسلیم «انصارالله» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد محمد عبده زید» یکی از فرماندهان ائتلاف عربستان است که از اهالی ناحیه «جهران» در استان «ذمار» است که پس از جدایی از نیروهای «طارق عفاش» و بازگشت از جبهه نبرد ساحل غربی، خود را به سرویس‌های امنیتی یمن و جنبش انصارالله تسلیم کرده است. وی یکی از مهمترین فرماندهان نظامی در پایگاه‌های مزدوران سعودی به شمار می‌رود.

طارق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و از عناصر بسیار نزدیک به امارات است.

 پایگاه خبری «المتابعات» یمن با انتشار یک ویدئو از اعترافات احمد محمد عبده زید، نوشت که وی تصویر روشنی از واقعیت جاری در میدان نبرد ساحل غربی طی روزهای اخیر ارائه می‌دهد و تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های انصارالله درباره متلاشی شدن گردان‌های نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن در جبهه ساحل غربی و دروغ‌پراکنی‌‌های رسانه‌های وابسته به ائتلاف درباره پیروزی‌های خیالی را تایید می‌کند.

این فرمانده جدا شده از نیروهای «طارق عفاش» می‌گوید که دیگر چیزی از گردان «المطرعی» که در کنار نیروهای ائتلاف در ساحل غربی در حال نبرد برای اشغال الحدیدة بود، چیز باقی نمانده و تنها 50 نیروی آن زنده‌اند در حالی که کاملا مجهز بود.

او گفت، همچنین گردان دیگری به فرماندهی «سمیر المسقری» که دارای 500 نیرو بود اکنون تنها 250 نیرو دارد و بقیه یا فرار کرده‌اند یا کشته شده‌اند. این حقیقتی است که همه از جمله سایر گردانها و تیپهای وابسته به ائتلاف از آن اطلاع دارند.

احمد محمد عبده زید در ادامه اعترافاتش می‌گوید که این نیروها پیش از اعزام به «المخا» در اریتره، آموزش نظامی دیده بودند.

وی در ادامه از رفتارهای غیر اخلاقی و غیرانسانی شبه‌نظامیان – که معجونی از سودانی‌ها، مزدوران و شبه‌نظامیان خائن هستند- پرده بر می‌دارد و با تقبیح این رفتارها می‌گوید که به چشم خود غارت، کشتار، شکنجه‌ و حیوانیت را دیده است و کار به جایی رسیده که این شبه‌نظامیان، اجساد را روی آتش کباب می‌کردند و این تنها گوشه‌ای از اقدامات وحشیانه این نیروها است. این جنایات چیزی نبود که یک مسلمان که شهادتین را گفته، بتواند تحمل کند و به آن راضی شود.

این فرمانده تسلیم شده از تمام کسانی که فریب خورده‌اند و به صفوف متجاوزان پیوسته‌اند خواست تا به آغوش وطنشان بازگردند و خود را از آوارگی و دست به دست شدن میان پایگاه‌های نظامی و مقرهای متجاوزان نجات دهند.

وی که به طور داوطلبانه خود را به سرویس‌های امنیتی یمن تسلیم کرده است، تاکید کرد که جز خیر و استقبال و احترام چیزی نزد نیروهای امنیتی شریف یمن ندیده است.

سرویس‌های امنیتی یمن تاکید کرده است: هر فریب‌خورده‌ای که به طور داوطلبانه خود را تسلیم کند، با استقبال مواجه خواهد شد و به او کمک می‌شود تا به آغوش خانواده‌اش بازگردد. اما هر کسی که به همکاری با نیروهای متجاوز به یمن ادامه دهد باید بداند که به هرحال، دست قانون به آن خواهد رسید.

ائتلاف عربستان و امارات بعد از مدت‌ها طرح و نقشه و عملیات زمینی، اواخر خرداد ماه، عملیاتی زمینی، دریایی و هوایی موسوم به «پیروزی طلایی» را با هدف اشغال بندر الحدیده، شروع کرد که هدف از این عملیات، اشغال شهر حدیده و بندر و فرودگاه مهم آن بود تا از این طریق تنها شریان حیاتی نیروهای انقلابی و انصارالله یمن را قطع کند.

به رغم ادعاهای مکرر رسانه‌های ائتلاف متجاوز مبنی بر اشغال فرودگاه الحدیده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این فرودگاه حضور دارند و از آن دفاع می‌کنند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در همان هفته نخست تجاوز اعلام کرد که بیش از 250 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف را در جبهه ساحل به اسارت گرفته و ده‌ها تن دیگر را کشته‌ است.

گذشته از این، با کمین‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، راه ارتباطی و پشتیبانی زمینی متجاوزان  در بیش از سه منطقه (در امتداد ساحل استان الحدیده) قطع شده و متجاوزان در محاصره نیروهای یمنی قرار دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول