اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز بررسی کرد

اروپا همچنان در زمینه پذیرش پناهجویان دچار اختلاف و شکاف است

مقامات اروپایی در حالی امروز به منظور بررسی مسئله پناهجویان در بروکسل تشکیل جلسه می‌دهند که همچنان میان سیاست‌های کشورهای اروپایی اختلاف وجود دارد.

اروپا همچنان در زمینه پذیرش پناهجویان دچار اختلاف و شکاف است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران اروپایی امروز یکشنبه در حالی به منظور پرداختن به موضوع پذیرش پناهجویان تشکیل جلسه می‌دهند که همچنان اختلاف میان شرکت‌کنندگان مشهود است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز،  قرار است در نشست امروز در بروکسل درباره اختلاف‌نظرهای موجود در زمینه مسئله پناهجویان رایزنی شود.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت که کشورش خواستار اعمال تحریم‌های مالی علیه کشورهایی است که از پذیرش افرادی که وضعیت پناهندگی آنها ثابت شده، خودداری می‌کنند.  از طرفی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از حزب دموکرات‌مسیحی که از جانب حزب هم پیمان خود یعنی سوسیال‌مسیحی تحت فشار قرار گرفته مبنی بر اینکه در قالب طرحی اخراج پناهجویانی که در کشوری دیگر ثبت‌نام کرده‌اند را در مرزهای آلمان آغاز خواهد کرد. مگر اینکه در سطح اروپا درباره توزیع این افراد توافقی به دست آید.

بیشتر این پناهجویان در کشورهای یونان و ایتالیا به سر می‌برند. این کشورها مرزهای طولانی به سمت خارج اتحادیه اروپا دارند و یا اینکه پناهجویان خود را به آلمان و سوئد رسانده‌اند تا در این کشورها زندگی جدیدی را شروع کنند.

این در حالی است که کشورهای اروپای شرقی مانند مجارستان و لهستان اعلام کرده‌اند که از بیم حملات تکفیری‌ها، پناهجویان را نمی‌پذیرند.

در حال حاضر مرکل تلاش می‌کند تا دیگر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا را متقاعد کند تا در زمینه سیاست‌های مربوط به پناهجویان هر چه بیشتر همکاری کنند و افراد کمتری را به آلمان بفرستند. وی همچنین می‌تواند سوسیال‌مسیحی‌ها را متقاعد کند تا برنامه مورد نظر خود را پیگیری نکنند. این حزب اعلام کرده بود که برنامه‌ مورد نظر خود را اجرایی نکنند.

اختلاف‌نظر میان مقامات اروپایی در مورد پذیرش پناهجویان سالهاست که وجود دارد اما به دلیل حمایت دولت آلمان از سیاست درهای باز، اکنون گسترش شکاف‌ها به  تهدیدی برای دولت ائتلافی «آنگلا مرکل» تبدیل شده است.

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که موضوع مهاجرت مهمترین عامل نگرانی ۵۰۰ میلیون شهروند اروپایی بوده است.به دلیل فشار شدید رای‌دهندگان در کشورهای مختلف اروپایی، سران این منطقه تلاش سختی را برای کنترل اوضاع در پیش گرفته‌اند.
اطلاعات سازمان ملل نشان می دهد که فقط در سال جاری میلادی تاکنون ۴۱ هزار پناهجو از راه دریا وارد اروپا شده‌اند.

بر طبق این گزارش به نظر می‌رسد که مقامات اروپایی نمی‌توانند به اتفاق‌نظر برسند. آنها پناهندگی را محدود کرده‌اند و تدابیر شدیدتری برای پذیرش پناهجویان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا اتخاذ کرده‌اند. این کشورها همچنین به کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا پول داده‌اند تا اتباع این کشورها کمتر به اروپا بروند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول