اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر کشور ایتالیا:

در یک سال آینده مشخص می‌شود که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند وجود داشته باشد یا خیر

وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا در گفت‌وگو با یکی از نشریات آلمان با اشاره به شکاف گسترده میان رم و برلین در ابعاد گوناگون گفت که در طول یک سال مشخص خواهد شد که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند وجود داشته باشد یا خیر.

در یک سال آینده مشخص می‌شود که آیا اتحادیه اروپا  می‌تواند وجود داشته باشد یا خیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماتئو سالوینی» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا از حزب لیگ، آینده اتحادیه اروپا را زیر سوال برد.

وی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل، برنامه‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در زمینه پذیرش پناهجویان را رد کرد. سالوینی که به پیگیری سیاست‌‌های افراطی شهرت دارد، گفت: «در طول یک سال مشخص می‌شود که آیا اتحادیه اروپا یک پارچه می‌تواند وجود داشته باشد یا خیر و یا اینکه آیا این مفهوم به طور کامل بی‌معنی شده است.»

وی همچنین گفت که بر طبق سیاست حزب لیگ، کشورش نه تنها هیچ پناهجوی دیگری را نخواهد پذیرفت بلکه قصد دارد در مقابل شماری را هم اخراج کند.

این مقام ایتالیایی که در مدت زمان کوتاه به قدرت رسیدن به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی به چهره‌ای خبرساز تبدیل شده است در ادامه در مورد اختلاف با آلمان هم گفت: «ما فقط در زمینه مسئله پناهجویان با هم فاصله نداریم بلکه در زمینه سیاست‌های اقتصاد، اصلاحات بانکی و مازاد تجاری آلمان هم میان رم و برلین اختلاف قابل توجهی وجود دارد.»

این مقام ایتالیایی چندی پیش با پهلو گرفتن یک کشتی امدادی آلمانی در خاک ایتالیا مخالفت کرد و با وجود انتقاد صریح «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام تاکید کرد که کشورش از سیاست خود کوتاه نخواهد آمد. وی روز جمعه هم کشتی‌‌های دو موسسه امدادی را تهدید کرد که آنها را توقیف می‌کند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول