اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران عنوان کرد

تقویت سیستم ایمنی و مقابله با آلرژی با مصرف پروبیوتیک

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران مزایای استفاده از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک را تشریح کرد.

تقویت سیستم ایمنی و مقابله با آلرژی با مصرف پروبیوتیک

آریو موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با مصرف پروبیوتیک‌ها اظهار داشت: باکتری‌های طبیعی در روده بزرگ انسان زندگی می‌کنند که ویتامین گروه B را ضمن تخمیر بقایای غذا در بدن تولید می‌کنند که ممکن است این لایه باکتری روده از بین برود و یا در طول زندگی فرد کمتر شود.

وی افزود: می‌توان با مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک این باکتری‌ها با را به بدن بازگرداند و باید توجه داشت که غذاهای حاوی پروبیوتیک به هضم بهینه و جذب نیز علاوه بر این مسئله کمک می‌کنند.

این متخصص تغذیه بالینی ماست را بهترین حامل پروبیوتیک برشمرد و گفت: آبمیوه‌های غنی از پروبیوتیک نیز امروزه به بازار آمده و افرادی در جهان مصرف این مواد را مدنظر قرار داده‌اند.

موحدی اضافه کرد: افرادی که دچار یبوست هستند مصرف پروبیوتیک می‌تواند به دفع آنها کمک کند همچنین پروبیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تقویت و با برخی از آلرژی‌ها مقابله می‌کنند.همچنین بر اساس برخی از تحقیقات مصرف این مواد می‌تواند کاهش فشارخون و کاهش چربی و کلسترول را در بدن به همراه داشته باشد.

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران خاطرنشان کرد: افراد دیابتی نیز مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک برای آنها مفید بوده و باید توجه داشت که مصرف روزانه غذاهای حاوی پروبیوتیک محدودیت مصرف نداشته چرا که این ماده طبیعی بوده و به طور کامل با بدن انسان سازگار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول