اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر کشور ایتالیا پناهجویان سوار بر کشتی امدادی را «محموله انسانی» خطاب کرد

وزیر کشور ایتالیا که گرایش‌های راست‌ افراطی دارد، ضمن تهدید به توقیف کشتی آلمانی حامل پناهجویان در دریای مدیترانه، پناهجویان سوار بر این کشتی را محموله انسانی خطاب کرد.

وزیر کشور ایتالیا پناهجویان سوار بر کشتی امدادی را «محموله انسانی» خطاب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ در میان کشورهای اروپایی در زمینه پذیرش پناهجویان، «ماتئو سالوینی» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا، کشتی‌های امدادی در دریای مدیترانه را تهدید کرد و گفت که اجازه پهلو گرفتن آنها در بنادر ایتالیا و ورود پناهجویان به این کشور را نمی دهد. این موضع‌گیری در شرایطی صورت می‌گیرد که از زمانی که ایتالیا بنادر خود را بر روی پناهجویان بسته است، شمار قربانیان در دریای مدیترانه افزایش یافته است.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»، سالوینی از اعضای حزب راست‌گرای افراطی لیگ روز جمعه کشتی‌های امدادی ۲ موسسه آلمانی را تهدید کرد که در صورتی که همچنان پناهجویان را از سواحل شمار آفریقا سوار کنند،  این کشتی‌ها را توقیف می‌کند.

کشتی موسسه Lifeline  روز جمعه با ۲۲۴ سرنشین در نزدیکی مالت سرگردان شده بود و نمی‌توانست در بندر نزدیک پهلو بگیرد. دلیل چنین وضعیتی این بود که سالوینی ضمن ممنوع کردن پذیرش این کشتی از مقامات مالت خواسته بود تا سرنشینان کشتی را دستگیر و کشتی را توقیف کنند. این مقام ایتالیایی گفت که دستور مصادره کشتی به این دلیل صادر شد که خدمه کشتی با دستور مبنی بر اینکه لیبی باید مهاجران را بپذیرد مخالفت کردند و به جای آن  «محموله انسانی» را سوار کردند.

چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی حامل پناهجویان، این اقدام را غیر مسئولانه دانسته بود.

مسافران این کشتی در سواحل لیبی تحت نظر یک موسسه خیریه آلمانی سوار بر این شناور شدند تا به سمت اروپا بروند؛ اما با رسیدن کشتی به آب‌های نزدیک سیسیل، سالوینی اعلام کرد که ایتالیا این افراد را نمی‌پذیرد. این موسسه خیریه اعلام کرد که پناهجویان به کشتی ایتالیایی منتقل می‌شوند تا به اسپانیا منتقل شوند. همچنین مقامات جزیره کُرس در فرانسه اعلام  آمادگی کردند که پناهجویان در کشتی سرگردان در دریای مدیترانه را می‌پذیرند. اسپانیا هم اعلام کرد که با هدف جلوگیری از بروز فاجعه‌ای انسانی این پناهجویان را می‌پذیرد.

دولت ایتالیا اصرار داشت که با توجه به نزدیکی به کشتی به سواحل مالت، این کشور باید مسئولیت پناهجویان را تقبل کند؛ اما مالت  هیچ پناهجویی را نپذیرفت.

 انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول