اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس:

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر با هدف ایجاد تنش‌های جدید و خونین است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: «واشنگتن» در آستانه ایجاد درگیری‌های جدید و خونین است.

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر با هدف ایجاد تنش‌های جدید و خونین است

«فکرت شعبان‌اف» کارشناس مسائل سیاسی و رئیس مرکز تحلیلی «مشاوره و اقتصاد بین‌المللی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به خروج دولت آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اظهار داشت: «واشنگتن» در آستانه آغاز درگیری خونینی است و این گام از آغاز پروژه‌های استراتژیک موسوم به «آسیای مرکزی بزرگ» و «خاورمیانه بزرگ» خبر می‌دهد.

وی گفت: 2 پروژه مذکور ادغام شده و به سمت ایجاد درگیری جدید و خونینی حرکت می‌کند و خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر دست نظامیان آمریکایی و متحدانش را باز خواهد کرد زیرا قطعا توافقنامه‌های مربوط به حقوق بشر رعایت نخواهد شد.

این کارشناس افزود: هدف از این جنگ گسترش بی‌ثباتی در آسیای مرکزی، ایران و آذربایجان است و پس از آن نظامیان ناتو وارد منطقه خواهند شد.

شعبان‌اف تصریح کرد: آذربایجان در پروژه‌های استراتژیک آمریکا بسیار مهم است زیرا پل ارتباطی بین آسیای مرکزی و اروپا می‌باشد.

این کارشناس ادامه داد: آذربایجان به عنوان پایگاه‌ اصلی برای ورود به روسیه و ایران شناخته شده و موقعیت جغرافیایی این کشور در برنامه‌های بازیگران جهانی جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر در فضای رسانه‌ای علیه دولت «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان جنگ اطلاعاتی راه‌اندازی شده است.

شعبان‌اف گفت: طبق برنامه آمریکا ایران باید به 3 بخش «کردستان»، «بلوچستان» و «تبریز اذری» تقسیم شود و واشنگتن به دنبال نفوذ در کردستان برای شروع فعالیت‌های مخرب خود می‌باشد.

این کارشناس خاطر نشان کرد: در برنامه مذکور رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نقش ویژه‌ای دارند و رسما خلبان‌های عربستانی را نظامیان آمریکایی آموزش می‌دهند و همچنین پشتیبانی اطلاعاتی «ریاض» توسط «تل آویو» و واشنگتن صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین از نظر اربابان آمریکایی داعش، این سازمان تروریستی رسالت خود را هنوز انجام نداده و نیروهای آن به شمال افغانستان منتقل شدند و در انتظار دستورات حامیان خود هستند.

این کارشناس گفت: اما ایران مبارزه شدید با نفوذ داعش در داخل کشور و در نزدیکی مرز با افغانستان را شروع کرده است.

شعبان‌اف تصریح کرد: آمریکا روسیه را متهم به همکاری با «طالبان» می‌کند تا در نگاه جامعه بین‌المللی تهران و «مسکو» را مقصر همه درگیری‌ها در منطقه بداند.

وی در پایان گفت: آمریکا تقسیم ایران را جزء اولین اهداف خود قرار داده و در گام بعدی روسیه قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول