اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیرکل ارتباطات فارس:

1.5 میلیون شماره تلفن ثابت در فارس فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: تعداد شماره‌های مشغول به کار تلفن ثابت دراستان فارس به یک‌میلیون و 566 هزار و 477 فقره رسیده است.

1.5 میلیون شماره تلفن ثابت در فارس فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز مهرداد سهرابی بعد ازظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد شماره تلفن‌های ثابت در استان فارس رشد 1.5 درصدی داشته که هزار و 793 سایت «جی 2» هزار و 412 سایت «جی 3» و 860 سایت «جی 4» مشغول ارائه خدمات هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطرنشان کرد: در ارتقای سایت‌های همراه اول در فاز نخست از 229 سایت با 550 روستا و آبادی تعداد 213 سایت با 499 آبادی زیرپوشش قرارگرفته و 16 سایت دیگر با 51 آبادی باقیمانده است.

وی تصریح کرد: بررسی و احصاء مشکلات حوزه ارتباطات ثابت و سیار در نقاط شهری، روستایی و جاده‌ای، پیگیری توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارگروه توسعه دولت الکترونیکی با حضور واحد‌های تابعه، حمایت از فعالیت‌های شتاب‌دهنده و مراکز رشد در پارک علم و فناوری و دانشگاه ازجمله فعالیت‌های این اداره کل بوده است.

سهرابی بیان داشت: حمایت از فعالان حوزه «آی سی تی» درراستای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار باهدف حفظ و ایجاد اشتغال در قالب طرح «تکاپو» ونیز درراستای ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 78 طرح به مبلغ 14 میلیارد و 215 میلیون ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری مشکل ارتباطی نقاط شهری، روستایی و جاده‌ای از فرمانداری‌ها و ارسال به مقام عالی وزارت و نیز به‌روزرسانی نظارت بر عملکرد قرارداد نصب 43 دستگاه خودپرداز روستایی، اجرای طرح وزارتی توسط پست‌بانک در روستا‌های محروم و کم برخوردار و افزایش 13.7 درصدی رشد طول شبکه فیبر نوری به وسعت 460 کیلومتر در سال گذشته اجرایی شده است.

سهرابی اظهار داشت: درراستای تسهیل در ارائه خدمات پستی در سال گذشته نیز 11 میلیون مرسوله به استان وارد و 10 میلیون فقره دیگر توسط اداره کل پست استان صادرشده که نشان از فعالیت چشمگیر کارکنان مرکز خدماتی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب افزایش رضایتمندی و پاسخگویی به مشترکان در آذرماه سال 92 سامانه 195 راه‌اندازی شده است، افزود: دراستان فارس از سال گذشته تاکنون 4 هزار و 399 شکایت واصل که از این تعداد 3 هزار و 552 شکایت نهایی، 625 مورد مردود، یک شکایت درخواست تجدیدنظر، 16 مورد اقدام شده، 185 مورد انصراف، 13 شکایت خوانده‌شده و 7 شکایت دیگر خوانده‌نشده است.

این مسؤول در مورد پروژه کشاورزی هوشمند و ایجاد فرصت شغلی دراستان فارس گفت: این پروژه با مدیریت دانشگاه شیراز و با همکاری و پشتیبانی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات آب‌وخاک ونیز پست‌بانک منجر به ایجاد 100 نفر اشتغال مستقیم در سال آینده دراستان فارس می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول