اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم مطرح کرد

پارک‌های علم و فناوری كنار دانشگاه‌ها مستقر می‌شوند/ گسترش پارک‌ها طی 7 سال گذشته

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم این است پارک‌های علم و فناوری مجاور زمین‌های دانشگاه‌ها مستقر شوند.

پارک‌های علم و فناوری كنار دانشگاه‌ها مستقر می‌شوند/ گسترش پارک‌ها طی  7 سال گذشته

مسعود برومند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات، فناوری که به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان برنامه بودجه رسیده است توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور است، اظهار کرد: بر اساس این سیاست در هر یک از استان‌ها گسترش پارک‌های علم و فناوری جزء برنامه‌های در حال پیگیری وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه هر ساله تلاش می‌شود بودجه بیشتری به پارک‌های علم و فناوری داده شود، افزود: خوشبختانه بودجه‌ای که در سال جاری به پارک‌های علم و فناوری ارائه شده نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ساخت سایت پارک علم و فناوری استان همدان ادامه داد: امسال با تخصیص بودجه این پروژه، فاز نخست این ساختمان به بهره‌برداری می‌رسد و محل خوبی برای استقرار واحدهای فناور و کارآفرینان استان است.

وی در خصوص چگونگی ارتباط پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها گفت: ارتباط این دو مجموعه بسیار حائز اهمیت است به طوری که وقتی در بسیاری از کشورهای جهان این ارتباط بررسی می‌شود پارک‌های علم و فناوری در محدوده دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

برومند با بیان اینکه مهمترین عنصر موفقیت در پارک‌های علم و فناوری نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: نیاز نیروی انسانی پارک‌های علم و فناوری باید از طریق دانشجویان، نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تأمین شود.

وی افزود: همین موضوع منجر به ارتباط نهادینه این دو حوزه می‌شود به طوری که در حال حاضر از هیأت علمی دانشگاه‌ها که دارای تجربه کافی و انجام کسب و کارهای موفقیت‌آمیز فناورانه هستند برای فرآیندهای فعالیت پارک‌ها استفاده می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که به جد وزارت علوم به دنبال آن است این است که پارک‌های علم و فناوری مجاور زمین‌های دانشگاه‌ها مستقر شوند.

وی افزود: در دانشگاه‌ها نیز این وظیفه به عنوان یک وظیفه سازمانی تعریف شده که دانشگاه‌ها در فعالیت‌های کارآفرینانه مراکز رشد دانشگاه‌ها فعالیت‌های خوبی داشته باشند تا پروژه آنها در پارک‌های علم و فناوری بتواند در آینده توسعه یابد.

برومند در خصوص اینکه ساخت پارک‌های علم و فناوری چقدر می‌تواند در بازده تولیدات کشور کمک بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: توسعه و ساخت پارک‌های علم و فناوری به عنوان یک حوزه جوان در حال فعالیت است و برای اینکه بتواند انتظارات ما را برآورده کند نیاز به فرصت دارد.

وی با بیان اینکه در طول هفت سال گذشته گسترش پارک‌های علم و فناوری بسیار قابل توجه بوده است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 33 هزار نفر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور شاغل هستند که در سال 95 افزون بر 3 هزار میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این عدد در سال گذشته رشد بیشتری نسبت به سال 95 داشته است.

انتهای پیام/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول