اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرمانده نیروی انتظامی:

هیچ خلل و کوتاهی در مبارزه با کالای قاچاق پذیرفته شده نیست/ فرار کردن متهم جرائم مسلحانه از صحنه قابل قبول نیست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در جرائم خشن و مسلحانه باید ماموران با آموزش و آمادگی کامل به موقع در صحنه حاضر شوند و اصلا قابل قبول نیست که متهم از دست‌شان فرار کند یا باید به دست قانون بیفتد یا در همان مهلکه به هلاکت برسد.

هیچ خلل و کوتاهی در مبارزه با کالای قاچاق پذیرفته شده نیست/ فرار کردن متهم جرائم مسلحانه از صحنه قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور،اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به اینکه امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته‌اند،‌از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی از سال‌ها قبل نیز مبارزه و مقابله با ورود کالاهای قاچاق را در دستور کار داشت و می‌طلبد همه مسئولین همت کنند از ورود کالاهای غیرضرور جلوگیری شود.

سردار اشتری به نقش مهم پلیس آگاهی پرداخت و بیان داشت: با برنامه‌ریزی و اشراف اطلاعاتی در گلوگاه‌ها و مراکزی که کالای قاچاق در آن دپو شده و بعد انتقال می‌یابد‌، می‌توان در مبارزه با ورود کالاهای قاچاق اقدامات اساسی را انجام داد.

وی تصریح کرد: سال گذشته از نظر ریالی حدود 40 درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و با روند مقابله روند رو به رشدی اگرچه هنوز آن را مناسب نمی‌دانیم و باید با برنامه‌ریزی و اشراف اطلاعاتی و همکاری دستگاه‌های مربوطه برای رسیدن به اهداف از قبل پیش‌بینی شده تلاش کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید سهم همه دستگاه‌های مربوطه مشخص شود و هر کدام به سهم خود ورود پیدا کنند؛ لیکن اگر به ما کمتر کمک شود ما از مسیر خود برنمی‌گردیم و باید با برنامه کار خود را دنبال کنیم.

عالی‌ترین مقام مسئول کشور اعلام کرد: به هیچ عنوان خلل و کوتاهی در مبارزه و مقابله با کالای قاچاق پذیرفته شده نیست.

وی ادامه داد: استان‌های مرزی که در معرض ورود کالاهای قاچاق هستند باید با جدیت و اشراف اطلاعاتی و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز در راه مقابله و مبارزه با قاچاق کالا قدم بردارند. چرا که به ازای هر کامیون کالا که وارد کشور می‌شوند تعداد زیادی کارگر بیکار می‌شوند.

اشتری گفت:‌ امروز شرایط اقتصادی می‌طلبد همه مردم و مسئولین در این مسیر گام بردارند تا توفیقات حاصل شود.

فرمانده نیروی انتظامی، اولویت بعدی پلیس آگاهی را مقابله و مبارزه با سرقت دانست و گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در تعدادی استانها که بیشترین سرقت را داشتند تشکیل شده است و باید با قوت کار خود را ادامه دهد.

وی افزود: تشکیلات پلیس نسبت به گذشته افزایش یافته و نسبت کشف به وقوع افزایش یافته اما باز در اواسط راه هستیم چرا که مردم از پلیس توقع دارند و وظیفه پلیس نیز احقاق حقوق مردمی است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و باید با جدیت پیگیری شود و با شدت با سارقان برخورد شود؛ چرا که رضایت مردم رضایت خداوند است.

اشتری اعلام کرد: باید مجموعه بانک‌های اطلاعاتی در ناجا متمرکز شود و با یک طبقه‌بندی تعریف شده در اختیار ماموران قرار گیرد چرا که معتقدیم می‌تواند در اقدامات پیش دستانه به پلیس کمک کند.

وی افزود: بانک چهره،انگشت‌نگاری و بیومتریک از جمله مواردی است که هم اکنون استفاده می‌شود اما باید بخشی از آن را تقویت کرد.

این مقام ارشد پلیس کشور به کشف علمی جرم اشاره و  اعلام کرد:‌از طریق تجهیزات، امکانات و کارکنان مجرب می‌توانیم کشف علمی جرم را داشته باشیم؛ روش‌های سنتی نمی‌تواند در این مقطع زمان به ما پاسخ دهد. بلکه باید از روش‌های جدید تکنولوژی و ظرفیت‌هایی که در اختیار پلیس است، بهره ببریم.

سردار اشتری گفت: باید همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها بانک‌ها اطلاعاتی خود را در اختیار پلیس قرار دهند تا پلیس قدرت پیشگیری و پیش‌بینی خود را ارتقا دهد چرا که معتقدیم پیشگیری بر اقدامات انتظامی مقدم است.

وی در خصوص جرائم خشن و مسلحانه گفت:" اگرچه تعداد آنها کم است اما مردم را نگران کرده و شایسته کشور و مردم عزیز ما نیست و باید با قاطعیت با آنها برخورد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: باید ماموران پلیس با آموزشی که دیده‌اند به موقع در صحنه حاضر شده و برخورد کنند و نگذارند که متهم از دست‌شان فرار کند. چرا که اصلا قابل قبول نیست؛ کسی که سلاح به دست می‌گیرد و به مردم حمله می‌کند باید به دست قانون بیفتد یا در همان مهلکه به هلاکت برسد. اینها همان حکم قضایی و حکم الهی است.

سردار اشتری اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضایی در برخورد با این دسته سارقان سرعت بیشتری ببخشد تا آنها به سزای اعمال خود رسیده و عبرتی برای سایر مجرمین شود.

عالی‌ترین مقام پلیس کشور تاکید کرد:‌در جرائم خشن و مسلحانه به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و از تمام ظرفیت پلیس استفاده می‌کنیم چرا که یک فقره از آن هم زیاد است.

فرمانده نیروی انتظامی به حوزه جرائم اقتصادی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد باید با جرائم اقتصادی مبارزه کنیم؛ پرونده‌های خوب و قابل توجهی در سال گذشته و در چند ماه اخیر تشکیل و رسیدگی شده و برای مراجع قضایی فرستاده شده است.

سردار اشتری با بیان این مطلب که ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از تخلفات اندک افرادی که دست‌شان به جایی می‌رسد و سواستفاده می‌کنند، بگذریم، گفت: پلیس بدون ملاحظه و بر اساس قانون این افراد را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: ما با کسانی که دسترسی به بیت‌المال داشته و قدرت جابجایی اموال را دارند و سوءاستفاده و دست‌درازی می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی دوباره تاکید کرد: ناجا با مخلین نظم در عرصه اقتصادی با قاطعیت برخورد می‌کند و شما رؤسای پلیس آگاهی نباید از کوچکترین تا بزرگترین جرم را چشم‌پوشی کنید و باید هر گونه جرم اقتصادی و تخلف اقتصادی را با دقت، حفظ حرمت افراد و هماهنگی قضایی رصد کرده و برخورد لازم را انجام دهیم.

سردار اشتری افزود: برای ما افراد، گروه‌ها و جناح ملاک نیست. برای ما ملاک قانون است.

وی اعتماد مردم به نیروی انتظامی پرداخت وگفت:‌اعتماد به ناجا چند درصد افزایش یافته و این نشاندهنده آن است که مردم می‌بینند فرزندشان در نیروی انتظامی صادقانه کار می‌کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان این مطلب که همواره تعدادی از ماموران ناجا در اجرای ماموریت‌ها و برای ارتقاء‌نظم و امنیت کشور به شهادت می‌رسند، گفت: ناجا با تمام توان، تجهیزات و سرمایه انسانی برای خدمت به مردم در صحنه حاضرند؛ همچنین با تمام توان از ماموران وظیفه‌ شناس خود حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول