اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فارس گزارش می دهد

تاتارستان آخرین میزبان ارکسترهای ایران در روسیه/ پایان سفر نوازندگان ایرانی

آخرین اجرای منتخب ارکسترهای ایران شب گذشته در شهر کازان روی صحنه رفت تا نوازندگان ایرانی با برگزاری سه کنسرت به کار خود در کشور روسیه پایان دهند.

تاتارستان آخرین میزبان ارکسترهای ایران در روسیه/ پایان سفر نوازندگان ایرانی

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، آخرین اجرای منتخب ارکسترهای دولتی ایران در کشور روسیه، شب گذشته در تالار «صالح سایداشف» شهر کازان برگزار شد.

علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی پیش از آغاز این کنسرت در تالار «صالح سایداشف» شهر کازان با بیان این که خوشحالم مجموعه منتخب ارکسترها در سرزمین تاتارستان سومین و آخرین اجرای خود را برگزار میکند، گفت: بدون تردید برگزاری این کنسرت می تواند سهم بسیار خوبی برای پیشبرد تبادلات فرهنگی ایران و روسیه باشد. به هر حال شما شهروندان کازان در تیم فوتبالی که دارید بازیکن ایرانی به نام سردارآزمون دارید که نماینده ما ایرانی ها در سرزمین شماست، او سایر بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه بازی سختی را با اسپانیا دارند که امیدوارم این دیدار، روز خوبی را برای آنها رقم بزند.

وی افزود: من به واسطه شغلی که پیش از این داشتم به طور کامل می دانم که سابقه روابط فرهنگی ایران و ایتالیا ریشه قدیمی در تاریخ دارد که بر اساس مستندات مکتوبی که در این زمینه مشاهده کرده ایم نشانه های آشکاری وجود دارد که روابط فرهنگی ایران و تاتارستان بسیار قدیمی است که لازم است این روابط دیرینه هر روز نو شود و چه بهتر که این نوگرایی با زبان موسیقی اتفاق بیفتد و امروز مجموعه منتخب ارکسترهای بنیاد رودکی به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان در شهر شما حضور پیدا کرده اند که به سهم خود هنر ایرانی را معرفی کنند.

صفی پور بیان کرد: این برنامه هایی که ما در روسیه همزمان با ایام برگزاری جام جهانی فوتبال برگزار کردیم با همکاری کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه شکل گرفته که جا دارد از همین جا قدردانی ویژه ای نسبت به این همکاری ها داشته باشم. البته امشب قرار بود آقای سنایی (سفیر ایران) نیز در برنامه حضور داشته باشند اما چون جلسه ضروری برای ایشان پیش آمد موفق به حضور در این برنامه نشد. به هر صورت امیدوارم موسیقی ایرانی و هنرنمایی اعضای ارکسترها کام شما را شیرین کند.

معاون وزیر فرهنگ تاتارستان پیش از روی صحنه آمدن ارکستر گفت: ما و ایران اشتراکات فرهنگی زیادی با هم داریم و سفر ارکستر منتخب کشور ایران به روسیه یک اتفاق منحصر به فرد است که به دلیل همزمانی با جام جهانی فوتبال رنگ و بوی جالبی به خود گرفته است. من خودم از فارغ التحصیلان کنسرواتوارموسیقی کازان هستم بنابراین می توانم بگویم ترکیب درنظرگرفته شده این کنسرت ترکیب بسیار خوبی است. به هر حال امیدوارم آنچه امشب در این صحنه توسط هنرمندان ایران اجرا می شود موجب گسترش تبادلات فرهنگی ایران و تاتارستان شود.

پس از این صحبت ها گروه اجرایی کنسرت به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان همچون دو کنسرت قبلی به اجرای قطعاتی بی کلام و با کلامی در حوزه موسیقی کلاسیک و ایرانی پرداختند.  سالار عقیلی نیز ضمن اجرای چند قطعه با کلام، قطعه «یازده ستاره» به آهنگسازی بابک زرین را نیز اجرا کرد که این قطعه و قطعه بی کلام «رقص دایره» به آهنگسازی حشمت سنجری به دلیل تقاضای تماشاگران دوبار اجرا شد.

کمیته فرهنگی کاروان اعزامی تیم ملی فوتبال کشورمان در روسیه نیز با حضور در محل اجرای برنامه به توزیع اقلام تبلیغاتی مربوط به بازی تیم های ایران و اسپانیا پرداخت. 

گزارش از حسین سلیمی

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول