اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ازپای درآمدن بیش از 50 عضو پ.ک.ک در حملات دو روز اخیر ترکیه به شمال عراق

درپی عملیات هوایی جنگنده‌های ترکیه در مناطق شمال عراق علیه پایگاه‌های پ.ک.ک، بیش از 50 عضو گروه تروریستی پ.ک.ک از پای درآمدند.

ازپای درآمدن بیش از 50 عضو پ.ک.ک در حملات دو روز اخیر ترکیه به شمال عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستادکل نیروهای مسلح ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های این کشور به محل استقرار عناصر مسلح حزب کارگردان کردستان (پ.ک.ک) در شنال عراق، حداقل 26 نفر از پای درآمدند.

ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت حملات هوایی شامگاه دوشنبه به شمال عراق، 26 تروریست عضو پ.ک.ک را از پای درآورده و اهداف متعددی را از جمله پناهگاه، زاغه مهمات و سلاح‌های سنگین نابود کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» ارتش ترکیه با اشاره به حملات سنگین جنگنده‌های نیروی هوایی به شمال عراق در جریان عملیات امنیتی برون‌مرزی، اعلام کرد پایگاه‌های پ.ک.ک در منطقه «آواشین-باسیان» در شمال عراق هدف قرار داده شدند.

نیروی هوایی ترکیه همچنین روز یکشنبه در عملیاتی جداگانه در شمال عراق، بیش از 30 عنصر مسلح عضو پ.ک.ک را از پای درآورده بود.

«بکر بوزداغ» سخنگو و معاون نخست‌وزیری ترکیه روز دوشنبه (14 خرداد) گفته بود که هر لحظه امکان دارد نیروهای ارتش این کشور با ورود به خاک عراق، عملیات ضد تروریستی اجرا کنند.

«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع این کشور نیز هفته گذشته گفته بود پیشتر به ایران برای اجرای عملیات نظامی مشترک جهت نابود کردن مقر پ.ک.ک در کوهستان قندیل پیشنهاد داده‌اند که هنوز پیشرفتی در این مسئله حاصل نشده اما ایران صرف عملیات ترکیه را تایید کرده است. (جزئیات بیشتر)

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا کنون بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات‌های پ.ک.ک جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول