اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، نمایندگان کنست را «قدرنشناس» خواند

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با انتقاد از درخواست نمایندگان کنست برای به رسمیت شناختن حکومت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی، گفت آمریکا سیاست‌هایی ورای دستورکار داخلی تل‌آویو دارد.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، نمایندگان کنست را «قدرنشناس» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» به خاطر درخواست طلبکارانه از واشنگتن برای به رسمیت شناختن حکومت اسرائیل بر جولان اشغالی، انتقاد کرده و آنها را سرزنش کرد.

نمایندگان کنست چندی پیش از آمریکا خواسته بودند که بعد از انتقال سفارتخانه خود از تل‌آویو به قدس اشغالی، لازم است حکومت این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان را نیز به رسمیت بشناسند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی در دیدار اخیری که با برخی از نمایندگان کنست داشته، درخواست‌کنندگان از آمریکا برای تغییر سیاست درباره جولان اشغالی را «قدرنشناس» خواند.

در بین درخواست‌کنندگان از آمریکا، «ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات و «لائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» نیز دیده می‌شود.

شبکه تلویزیونی کان نیز گزارش داد که فریدمن خطاب به صهیونیست‌ها گفته آنها درک نمی‌کنند که آمریکا منافع جهانی مجزا از رژیم اسرائیل دارد اما سیاستمداران اسرائیلی فقط دستور کار داخلی دارند.

وی در صحبت‌های خصوصی با نمایندگان کنست به آنها گفته که به جای سپاسگذار بودن از تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به پایتختی اسرائیل و انتقال سفارتخانه، رویکردی قدرناشناسانه را درپیش گرفته‌اند.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

روز 24 اردیبهشت نیز هم‌زمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول