اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تماس تلفنی اردن با مسکو و واشنگتن درباره جنوب سوریه

وزیر خارجه اردن از تماس تلفنی کشورش با آمریکا و روسیه در خصوص تضمین عدم تشدید درگیری‌ها در جنوب سوریه خبر داد.

 تماس تلفنی اردن با مسکو و واشنگتن درباره جنوب سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با اشاره به تماس تلفنی این کشور با مسکو و واشنگتن به منظور تضمین عدم تشدید درگیری‌ها در جنوب سوریه، بر التزام سه طرف برای حمایت از توافقنامه کاهش تنش‌ها در این منطقه تأکید کرد.

الصفدی در تماس تلفنی با «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل در سوریه گفت که اردن با واشنگتن و مسکو به منظور تضمین عدم تشدید درگیری‌ها در منطقه جنوب سوریه در تماس است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن تصریح کرد که سه کشور (اردن، روسیه و آمریکا) به توافقنامه کاهش تنش در جنوب سوریه و حمایت از آن پایبند هستند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، الصفدی همچنین تلاش جدی برای توقف درگیری‌ها و جلوگیری از ریخته شدن خون سوری‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت که راه‌حل سیاسی تنها راه توقف درد و رنج ملت سوریه و پایان دادن به بحران این کشور است.

جنوب سوریه متشکل از استان‌های درعا، القنیطره و السویداء از جولای سال گذشته شاهد آتش‌بس توافق شده بین مسکو، واشنگتن و امان است همچنانکه موضوع آتش‌بس در این منطقه در مذاکرات آستانه با حضور روسیه، ایران و ترکیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که کشورش به توافقنامه کاهش تنش در جنوب سوریه و همکاری مستمر با آمریکا و روسیه به منظور حفظ این توافقنامه به عنوان گامی در جهت توقف فراگیر درگیری‌ها در سوریه و دستیابی به راه‌حل فراگیر سیاسی بحران سوریه پایبند است.

الصفدی و دی میستورا همچنین ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی بحران سوریه و اهمیت حفظ منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه را مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول