اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

در سی و دومین جلسه ستاد مرکزی

سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شد

در سی‌ و‌ دومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و با توجه به برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی در سفرهای دریایی نوروز ١٣٩٧ و رشد مسافر و گردشگر دریایی، این سازمان برای اولین بار عضو جدید ستاد مرکزی خدمات سفر شد.

سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شد

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در سی‌و‌دومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که روز چهارشنبه ٢٣خرداد٩٧ در محل معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، پس از ارایه گزارش سازمان بنادر و دریانوردی از نحوه برنامه‌ریزی، ارایه خدمات و اطلاع رسانی طرح نوروزی گردشگری دریایی در نوروز 1397، این سازمان به عضویت ستاد مرکزی خدمات سفر درآمد.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی در این‌باره می‌گوید: یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی حمایت از پروژه‌های گردشگری دریایی است که شامل بسته‌های دربرگیرنده تاسیسات، روبناها، تجهیزات و شناور‌های دریایی است؛ در طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی (25 اسفندماه 1396 تا 15 فروردین٩٧) و با توجه به تمهیدات و تدابیر در نظر گرفته شده و اطلاع‌رسانی مناسب به منظور اشاعه فرهنگ سفر و گردشگری دریایی، شاهد افزایش چشم‌گیر استقبال هموطنان در نوروز٩٧ بودیم.

به گفته وحید رحمتی، در ایام نوروز 1397، نصب و بهره‌برداری از 9 فروند اسکله شناور مخصوص گردشگری دریایی در هرمزگان در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام گام مهمی در مقوله توسعه گردشگری دریایی برداشته شد و امیدواریم این مدل توسعه زیرساختی در سایر بنادر جنوبی و شمالی کشور نیز مدنظر قرار گیرد.

‌مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در تعطیلات نوروز سال 1397، در کل بنادر شمالی و جنوبی کشور 63 فروند شناور مسافری با ظرفیت هفت هزار و پانصد صندلی به مهمانان نوروزی خدمات رسانی می‌کنند، گفت: 54 فروند شناور مسافری و رو- رو با ظرفیت 6 هزار و 293 صندلی و 65 فروند لندینگ‌کرافت با ظرفیت جابجایی دو هزار و 880 در شهرستان‌های ساحلی و جزایر استان هرمزگان در تعطیلات نوروزی فعال بودند.

رحمتی بیان کرد: همچنین برای نخستین بار، 9 اسکله گردشگری - تفریحی با اعتباری معادل 52 میلیارد ریال در جزایر قشم، هنگام، هرمز و خور آذینی شهرستان سیریک واقع در استان هرمزگان نصب شد و به بهره‌برداری رسید و از ابتدای طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در استان هرمزگان تا پایان تعطیلات نوروز، شاهد افزایش قابل توجه میزان استقبال مردم از گردشگری دریایی و گشت‌های تفریحی بودیم.

بنابراین گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استناد مصوبه شماره 169067/ت50107 هـ مورخ 8/11/1392 هیات وزیران به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های سفر با عضویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر سفر و گردشگری سفر تشکیل شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول