اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

عضو شورای اسلامی شهرکرد مطرح کرد

لزوم ایجاد تغییراتی مدیریتی در شهرداری شهرکرد/ مبارزه با فساد باید در دستور کار باشد

عضو شورای اسلامی شهرکرد با انتقاد از اینکه اگر این مدیران نسخه‌هایشان جواب می‌داد امروز با انباشتی از مشکلات مواجه نبودیم، گفت: باید به نیروهایی که دیده نشده‌اند؛ نیروهای جوان و خوش فکر اعتماد کنیم.

لزوم ایجاد تغییراتی مدیریتی در شهرداری شهرکرد/ مبارزه با فساد باید در دستور کار باشد

فرهاد رئیسی دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به سخن شهید چمران در خصوص ارجحیت تقوا بر تخصص اظهار کرد: به قول آن شهید بزرگوار آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی‌تقواست.
وی با تاکید بر اینکه تغییرات در سطوح مدیریتی جزء ذاتی و انکارناپذیر یک کار تیمی و گروهی است، ادامه داد: سیستمی موفق، پایدار، پویا و بالنده است که مدام در حال تکامل و تزریق ایده‌های خلاق باشد و خود را دائما بهنگام سازد.

 

ایجاد تغییرات مثبت خواسته به حق مردم از شورا و شهرداری است
عضو شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات دور پنجم شوراهای اسلامی، اکثریت اعضا راه یافته به شورا و نامزدهای محترم شرکت‌کننده در عرصه انتخابات، صحبت از تغییر و تحول داشتند و این موضوع هم از دیر باز تاکنون یکی از اهداف مهم و از انتظارات بحق مردم برای رسیدن به افق‌های روشن در مدیریت شهری در این شهر بوده، هست و خواهد بود.
وی ادامه داد: همگان شاهد بودیم که نتیجه انتخاب درون شورایی با رای اکثریت به انتخاب شهردار سابق و ابقای ایشان منجر شد و آقای غلامیان با شعار " تغییر در مدیریت شهری و اصلاح اشکالات گذشته" رای اعتماد از اکثریت شورا گرفتند و انتظار می‌رفت تا جناب شهردار در این ۹ ماه از ابتدا یک برنامه و چشم‌انداز روشنی در همه زمینه‌ها، بخصوص در مقوله عزل و نصب‌های درون شهرداری داشته باشد.

ثبات و آرامش به شهرداری بازنگشته است

رئیسی با یادآوری اینکه آتش تنور تغییرات از همان شب بعد از انتخاب ایشان بعنوان شهردار بالا گرفت و هر روز فردی بعنوان متصدی پستی مطرح و چانه‌زنی‌ها آغاز شد، توضیح داد: و این حدیث مکرر این ۹ ماه شد که پیوسته ادامه دارد و ثبات و آرامش هنوز به شهرادری شهرکرد باز نگشته است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه شنیده می‌شود در آستانه تغییر و تحولات جدید و گسترده در شهرداری شهرکرد هستیم، گفت: بنده لازم می‌دانم چند مورد مهم را به شهردار محترم متذکر شوم.

رئیسی در بیان اولین توصیه خود به شهردار شهرکرد گفت: در تغییر و تحولات سطوح مدیریتی باید به تعهد، تخصص، تجربه و شایستگی افراد آن هم عملیاتی نه شعاری توجه شود.

زمان آزمون و خطا گذشته است/ تغییرات باید شرایط را بهبود بخشند

وی خاطرنشان کرد: شرط لازم،کافی و عقلانی نه بر مدار احساسات بلکه جهت هرگونه تغییر و تحول در سطوح مدیریتی باید و الزاماً منتج به نتیجه که همان ارتقا سطح کیفی و کمی و افزایش بهره‌وری و حصول نتیجه مثبت در مجموعه شود و زمان آزمایش و خطاهای مکرر گذشته است ، هر جابجایی باید به آمدن فردی قوی‌تر منجر شود نه دل خوش به آن باشیم که گویند تغییری صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد توصیه‌های خود را به شهردار اینطور ادامه داد:  شهرداری شهرکرد در بعضی از بخش‌های خود نیازمند انتخاب مدیرانی شجاع، قاطع، آگاه به امور و شفاف در بیان مسائل و مشکلات دارد تا بتواند مجموعه را به سمت مدیریتی پاسخگو و مسؤول سوق دهد و قطعا با توجه به پتانسیل نیروهای داخلی و بعضا استفاده از متخصصان خارج از مجموعه می‌توان به آن دست یافت.

قانون سرلوحه کار مدیران شهرداری باشد

 وی افزود: شهرداری شهرکرد در برخی از حوزه‌های تحت فعالیت خود مدیرانی نیاز دارد که قانون را سرلوحه کار و امورات خود قرار دهند تا از تبعیض، تضییع و اجحاف حقوق شهروندان جلوگیری شود و تمام قد در مقابل بی‌عدالتی‌ها و حق کشی‌ها بایستند.

رئیسی با تاکید بر دوری از سیاسی‌کاری‌ها در مجموعه شهرداری توضیح داد: آسیب بزرگی که شهرداری‌ها را زمین‌گیر می‌کند، ورود سیاسی‌بازی‌ها، فشارها و لابی‌گری‌های پشت پرده بر پست‌های مدیریتی در بدنه شهرداری‌هاست و باید تلاش شود تا جهت پیشبرد امورات در شهرداری‌ها از افرادی که حاشیه سیاسی‌شان مانع کار کردنشان می‌شود علیرغم فشارهای مختلف از کانال‌های پیروز انتخاباتی چه مجلس چه شورا ایستادگی شود.

این مقام مسؤول در توصیه بعدی خود به شهردار شهرکرد برای انتصابات جدید در شهرداری گفت: در تغییرات مدیریتی نباید بدنبال عقده‌گشایی‌ها، اثبات خود، جلوگیری از حذف خود، انجام امورات جهت آینده سیاسی خود یا دیگران، راضی کردن خطوط پیروز و مسؤولان استانی بود، بلکه مهم آن است تا با استفاده از افراد کار آزموده تلاش در جهت جلب رضایت خدا و مردم صورت گیرد.

لزوم استفاده از مدیران با تجربه در شهرداری

وی با اشاره به اهمیت تجربه برای مدیران جدید شهرداری شهرکرد تشریح کرد: مدیرانی باید در سیستم استفاده شود که تخصص و رشد پلکانی در رابطه با پست‌های انتخابی داشته باشند، چون باور غلطی که امروزه در انتصاب برخی از مدیریت‌های موجود این است که فلانی آچار فرانسه است در هر کاری موفق و صاحب نظر است در صورتی که مشکلات فعلی پیش‌رو خلاف این واقعیت را نشان می‌دهد.

مبارزه با فساد در دستور کار مدیران جدید باشد

عضو شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اهمیت استفاده از مدیران پاک‌دست و نمونه در مبارزه با فساد و تبعیض در مجموعه شهرداری بیان کرد: مطالبه بحق مردم هم همین است و شاید مقاومت‌هایی هم در این رابطه صورت گیرد ولی قطعا پشتوانه مردمی می‌تواند در موفق شدن در این مهم موثر باشد.
وی در آخرین توصیه خود به شهردار شهرکرد گفت: اگر این مدیران نسخه‌هایشان جواب می‌داد تا بحال در قسمت‌هایی که مسؤولیت داشتند جواب داده بود و امروز با انباشتی از مشکلات مواجه نبودیم، بیائیم به نیروهایی که دیده نشده‌اند؛ نیروهای جوان و خوش فکر اعتماد کنیم و بدنبال حل مشکلات از روش‌های متداول و بدون نتیجه نرویم.

وی در پایان گفت: قطعا آیندگان اگر در عزل و نصب‌هایمان بدور از شائبه‌های سیاسی، جناحی و شخصی عمل کنیم و باعث موفقیت مجموعه شویم همیشه از ما به نیکی یاد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول