اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نفیسه سادات موسوی در گفت‌وگو با فارس

ورود شاعران جوان‌ به ادبیات دفاع مقدس در سال‌های اخیر نمود بیشتری دارد

نفیسه سادات موسوی درباره کنگره شعر دفاع مقدس گفت: انتخاب موضوع نقش بانوان در جنگ برای کنگره‌ای با نام شعر کتاب دفاع مقدس بسیار هوشمدانه است و ورود شاعران جوان‌تر شعر و ادبیات دفاع مقدس بیشتر بوده و نمود بیشتری داشته است.

ورود شاعران جوان‌ به ادبیات دفاع مقدس در سال‌های اخیر نمود بیشتری دارد

نفیسه سادات موسوی از شاعران کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در خصوص اهمیت پرداخت هنری به موضوع دفاع مقدس اظهار داشت: نزدیک به 30 سال از دفاع مقدس می‌گذرد و بچه‌های دهه 70 و 80 جنگ را با ندیده‌اند اما ما هنوز یادگارهای آن دوران را داریم کسانی که با آن خانواده‌ها زندگی کرده‌اند و این اشخاص باید حضور داشته باشند تا آن خاطرات را بازگو کنند و اگر کسی شاعر است آن را شعر کند، فیلمسازان فیلم بسازند و اگر کسی دست به قلم است آن را روایت کند تا نسل آینده ما بدانند امنیتی که در اختیار دارند را در ازای چه چیزی به دست آورده‌اند.

موسوی با اشاره به روند شعر دفاع مقدس در سال‌های اخیر بیان کرد: به فضل خدا در سال‌های اخیر ورود شاعران جوان‌تر شعر و ادبیات دفاع مقدس بیشتر بوده و نمود بیشتری داشته است و اشعار بیشتری با موضوع دفاع مقدس به دست و گوش مخاطب می رسد. تا چند سال گذشته یک تعداد شاعر خاص شاعر دفاع مقدس محسوب می‌شدند و انگار برای دفاع مقدس نوشتن حکم خاصی داشت، اما امروز شاهد آن هستیم که شاعران ترانه سرا و شاعران مذهبی به موضوع دفاع مقدس ورود کرده‌اند و این موضوع تبدیل به یک مسئله ملی شده است و این بسیار خوب است.
این شاعر با بیان نکات مثبت این کنگره تصریح کرد: جشنواره‌ای که توسط نهادکتابخانه‌ها تحت عنوان شعر کتاب دفاع مقدس برگزار می شود سبب می‌شود که شاعران تشویق شوند که در این حوزه قلم بزنند و طبع آزمایی کنند و این از ثمرات این کنگره باشد و یکی دیگر از امتیازات مثبت این جشنواره شرکت کردن و دیده شدن شاعران ناشناخته و شهرستانی است که بواسطه برگزیده شدن در این کنگره شناخته می شوند.
موسوی با اشاره به محوریت سه کتاب «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» و «راز درخت کاج» در دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: شاعران وقتی کتابی را مطالعه می کند همه چیز را از دریچه شعر می بینند و ناخودآگاه وقتی با اتفاق احساسی چه غم چه شادی مواجه می شوند به سراغ موزون کردن آن مضمون می روند و این اتفاق در خیلی از سیرهای مطالعاتی شاعران افتاده است و خواهد افتاد.
وی ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های کشور خاطرنشان کرد: انتخاب موضوع نقش بانوان در جنگ برای کنگره ای با نام شعر کتاب دفاع مقدس بسیار هوشمدانه است و باید از نهاد کتابخانه ها بخاطر این مهم تقدیر کرد. این موضوع از مضامین بسیار پر محتوا است که تا امروز کمرنگ مانده است که جای کار بسیار زیادی دارد. من خودم کتاب دختر شینا و گلستان یازدهم را دارم اما هنوز مطالعه نکرده ام و نهاد کتابخانه ها باعث شد که همین امروز مطالعه این کتاب ها را آغاز کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول