اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
نتایج یک پژوهش جدید نشان داد

افسردگی مردم آمریکا با مصرف دارو

براساس نتایج یک پژوهش جدید که توسط دانشگاه ایلینوی صورت گرفته است، یک سوم مردم آمریکا از داروهایی استفاده می‌کنند که خطر ابتلا به افسردگی را در آنها به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

افسردگی مردم آمریکا با مصرف دارو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس نتایج یک پژوهش جدید که توسط دانشگاه ایلینوی صورت گرفته است،  یک سوم مردم آمریکا از داروهایی استفاده می‌کنند که خطر ابتلا به افسردگی را در آنها به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. 

به گفته کارشناسان، افسردگی عارضه جانبی بسیاری از داروهای رایج و معمول است که وابسته به میزان مصرف، این احتمال در فرد تقویت می‌شود. 

آمارها حکایت از آن دارد که دست کم 25 درصد از مردم آمریکا روزانه 3 نوع دارویی مصرف می‌کنند که آنها را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌دهد. 

به گفته وزرات بهداشت آمریکا، اضطراب و افسردگی هر ساله 56 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای دولت هزینه‌های درمانی به بار می‌آورد.

به گفته کارشناسان عوامل مختلفی نظیر اختلالات رشدی، هورمونی، بیولوژیکی و عوامل دیگری نظیر استرس کار و مسئولیت‌های خانوادگی در بروز افسردگی نقش دارند؛ ضمن اینکه نقش داروهای مصرفی توسط افراد بیمار نیز باید به دیگر عوامل اضافه شود. 

داده‌های موجود نشان می‌دهد، بیش از 20 درصد بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا افسرده هستند.

مطالعه جدیدی از دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نشان داد که بسیاری از بیماران نمی‌دانند که مصرف این داروها آنها را در معرض افسردگی قرار می‌دهد. 

محقق و سرپرست ارشد این مطالعه می‌گوید: «افسردگی یکی از علل اصلی ناتوانی و افزایش نرخ خودکشی در کشور آمریکا است؛ ضمن اینکه باید به افسردگی به عنوان یک مسئله بهداشت عمومی نگاه شود؛ مهم‌ترین نتیجه این پژوهش این است که با تغییر استراتژی مصرف داروهایی با عارضه افسردگی، می‌توان میزان ابتلا افراد به افسردگی را کاهش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول