اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدرسه‌سازی به روایت ۳ وزیر آموزش و پرورش

حاجی‌بابایی: خیرین مدرسه‌ می‌سازند که انسان بسازند

۳ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز درباره مدرسه‌سازی نکات جالب توجهی گفتند.

حاجی‌بابایی: خیرین مدرسه‌ می‌سازند که انسان بسازند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، 3 وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، درباره مدرسه‌سازی صحبت کردند.

کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: متأسفم بگویم برخی افراد کم‌دقت، امیرکبیر را به عنوان غرب‌زده نام می‌برند؛ کسی که زیارت عاشورایش ترک نمی‌شده است.

وی ادامه داد: آنچه باید هر فردی داشته باشد و مهم است، تقوا، علم و جهاد است و امیرکبیر هم دانش داشت هم مدبر و هم مدیر بود.

اکرمی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی را آقای نجفی که مدیر منطق 15 آموزش و پرورش در زمان بنده بود، شروع کرد و بانی جهاد مدرسه‌سازی بود.

حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: امیدوارم روزی بیاید که آموزش و پرورش دغدغه مسئولان کشور شود.

وی ادامه داد: چند کار در زمان وزارتم درباره مدرسه‌سازی انجام شد. اول اینکه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و اعلام کردم مدارس سه نوبته و چهارنوبته داریم؛ ایشان 5 میلیارد تومان چک دادند و تمام مدارس 4 نوبته و 3 نوبته ظرف چند ماه رفع شد.

مظفر افزود: در زمان افتتاح اولین مدرسه محمدرضا حافظی گفتم «اگر یک فرزندت را از دست دادی، با مدرسه‌سازی صدها فرزند به دست آوردی». بعد تصمیم گرفتیم نمایشگاهی از زشتی‌های فضای فیزیکی مدارس برپا کنیم و همان زمان گروهی به عنوان جامعه خیرین مدرسه‌ساز برای مدرسه‌سازی ایجاد شد. 

وی اضافه کرد: در آن زمان جهاد مدرسه‌سازی بود که مردم 7 میلیارد تومان کمک کردند اما با ایجاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز، 130 میلیارد تومان کمک شد و اکنون کمک خیرین به هزار میلیارد تومان رسیده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اخیرا در آمریکا استراتژیک امنیت را تعریف کردند که تنها محور امنیت در قرون آینده را نیروی انسانی آگاه می شناسند؛ نیروی انسانی را فقط آموزش و پرورش تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین که یک نسخه شفابخش است و قانون است و در کنار سایر اسناد، اهمیت و جایگاه کشور را به آموزش و پرورش می‌داند.

حاجی‌بابایی افزود: خیرین ما مدرسه می‌سازند که انسان بسازند و میزان تعالی یک کشور به میزان فهم از آموزش و پرورش بستگی دارد اما نگاه به آموزش و پرورش متأسفانه ضعیف است و این در همه دوران‌هاست‌.

وی به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: توانستیم در یک دوره 4 ساله، تعداد مدارس یک نوبته را از 64 درصد به 88 درصد برسانیم و معتقدیم صادقانه‌ترین خدمت، مدرسه‌سازی است‌‌.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول