اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دفع حمله جدید به تدمر؛ حمله از سمت پایگاه آمریکایی در تنف انجام شد

شماری از تروریست‌ها از منطقه «التنف» که در تسلط نیروهای آمریکایی قرار دارد، به شهر «تدمر» سوریه حمله کردند که این حملات دفع شد.

دفع حمله جدید به تدمر؛ حمله از سمت پایگاه آمریکایی در تنف انجام شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه به کمک جنگنده‌های روس حمله جدید به شهر «تدمر» در استان حمص (در مرکز) سوریه را دفع کرده است.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که تروریست‌ها از سمت منطقه «التنف» که در تسلط نیروهای آمریکایی قرار دارد، به شهر تدمر حمله را انجام داده بودند.

خبرگزاری «تاس» به نقل از یک منبع در مرکز مصالحه روسیه در سوریه هم اعلام کرد که تروریستها سعی داشتند از التنف به سمت به تدمر نفوذ کنند، ولی موفق به انجام این کار نشدند.

این منبع تأکید کرد کرد که در جریان دفع حملات تروریستها، پنج نفر از آنان کشته و یک خودرو و یک موتور متعلق به آنان منهدم شد.

این مرکز اعلام کرد تروریستهایی که عقب نشینی کردند، به سمت منطقه التنف رفتند و تلاش آنان برای نفوذ از التنف به تدمر به صورت هدفمند است.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه خاطر نشان کرد که اردوگاه «الرکبان» که در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در التنف واقع شده، به «پناهگاهی برای افراد مسلحی بدل شده که از گوشه و کنار سوریه به آنجا میروند، از جمله آنها تروریستهای داعش هستند و به مرکزی برای حمایت از گروههای مسلح فعال در مرکز کشور [سوریه] تبدیل شده است».

یک منبع میدانی سوری نیز به خبرگزاری «شینهوا» ضمن تأیید دفع حملات تروریستها، تأکید کرد که تروریستها بار دیگر به سمت منطقه التنف گریختند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقرش در لندن است اعلام کرد که درگیری در صحرای «السویداء» در 50 کیلومتری پایگاه آمریکا در التنف بین ارتش سوریه و داعش همچنان به شدت در جریان است.


اندازه بزرگ

در همین راستا، روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است گروه تروریستی داعش را از شهر «بوکمال» در استان دیرالزور بیرون برانند.

الشرق الاوسط ادعا کرد که عناصر داعش سه روز پیش توانسته بودند بخشهایی از بوکمال را اشغال کنند.

دیدبان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که ارتش سوریه توانسته است داعش را از بخشهای شمالی و شمال شرقی شهر بوکمال بیرون براند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول