اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

رهایی سریع از زخم های دیابت با چسب زخم جدید

از آنجایی که ابتلا به بیماری دیابت اغلب هم به شبکه عصبی بدن انسان آسیب می‌زند و هم موجب ضعف سیستم گردش خون می‌شود، باعث ایجاد زخم‌هایی شدید در پوست بدن نیز می‌شود.

رهایی سریع از زخم های دیابت با چسب زخم جدید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، زخم‌های  ناشی از دیابت می تواند به شدت مشکل ایجاد کند و حتی در مواردی منجر به قطع عضو هم می‌شود.

برای حل خطرات ناشی از شکل گیری چنین زخم هایی در بدن انسان پژوهشگران چسب زخم جدیدی تولید کرده اند که به ترمیم زخم های یادشده کمک کرده و باعث ترمیم سریع آنها می شود.

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز می گویند برای تولید باند زخم یادشده از پروتئین خاصی به نام لامینین استفاده شده است که در بسیاری از بافت های بدن انسان وجود دارد. این پروتئین پس از برقراری ارتباط با سلول های بدن باعث ایجاد تغییرات و تمایزاتی در آنها و انتقال یا تغییرات ضروری در این سلول ها می شود.

بخش خاصی از این پروتئین که نقشی مهم در زمینه ترمیم زخم ها ایفا می کند از تنها 12 آمینو اسید تشکیل شده و A5G81 نام دارد. از آنجا که A5G81 کوچک تر و ساده تر از کل پروتئین لامینین است، کاربرد آزمایشگاهی آن برای تولید باند زخم جدید ساده و ارزان قیمت بوده است.

محققان با استفاده از همین ماده یک چسب زخم هیدروژلی آنتی اکسیدان تهیه کرده اند که وقتی به پوست بدن چسبانده شود، حالت مایع به خود می گیرد و به علت گرمای سطح بدن ذوب شده و جذب آن می گردد. محققان در حال بررسی های نهایی بر روی این چسب زخم خاص هستند تا استفاده عمومی از آن در آینده نزدیک اغاز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول