اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یدیعوت گزارش داد

«اختلاف شرم‌آور» دو مقام صهیونیست در جلسه کابینه امنیتی درباره کمک به غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اختلاف نظر و درگیری شرم‌آور وزیر جنگ و رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی بر سر کمک به نوار غزه در جلسه کابینه امنیتی گزارش می‌دهند.

«اختلاف شرم‌آور» دو مقام صهیونیست در جلسه کابینه امنیتی درباره کمک به غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که شامگاه یکشنبه برای بررسی اوضاع بحران انسانی نوار غزه تشکیل جلسه داد، شاهد اختلاف‌نظر و درگیری لفظی دو مقام ارشد صهیونیست بود.

ژنرال «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم بر سر ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه به اختلاف خورد که رسانه‌های صهیونیستی از آن با عنوان «اختلاف شرم‌آور» یاد کردند.

به نوشته نشریه «یدیعوت آحرونوت» آیزنکوت در این نشست خواستار ارسال کمک‌های انسانی به غزه برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصادی مردم این منطقه بود اما لیبرمن به شدت با آن مخالفت کرده و خواستار تداوم بحران شدید این منطقه شد.

در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، که مدتی است از هراس حمله موشکی در پناهگاه زیرزمینی در قدس اشغالی برگزار می‌شود، لیبرمن گفت پروژه‌های ستادکل ارتش و همچنین کابینه برای بهبود وضع غزه غیرقابل قبول است.

آیزنکوت نیز با بیان اینکه کمک به بهبود شرایط غزه منافاتی با استرداد صهیونیست‌های مفقود در این منطقه ندارد و زنده ماندن آنها در یک غزه با وضعیت مناسب بهتر از کشته شدن آنها از بحران است.

مقامات حاضر در این نشست می‌گویند که این درگیری بسیار خجالت‌آور بود و بیشتر زمان جلسه به جای بررسی طرح‌های مفید برای بهبود اوضاع غزه، به جدال لفظی و بیان جملات غیرمفید گذشت.

 

این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه همزمان با روز قدس، با محاصره نوار غزه، گلوله‌های جنگی و گازهای اشک‌آور به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی شلیک کردند. درپی این درگیری‌ها 4 فلسطینی شهید و 618 نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز راهپیمایی بازگشت تا کنون 127 فلسطینی به شهادت رسید‌ه‌اند و 14700 نفر دیگر مجروح شده‌‌اند.

30 مارس امسال (2018) بود که هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را برگزار کردند تا اینگونه بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

ابتدا قرار بود این راهپیمایی‌ها تا سالروز اشغال فلسطین در 15 می برگزار شود اما اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در آن زمان طی سخنانی اعلام کرد این راهپیمایی‌ها تا زمان نا معلوم و تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول